2 polet afbryder til højttaler sæt?

Hej. en 2-polet afbryder skal det forstås som 2 selvstændige faser der afbrydes med samme tryk?
Jeg skal bruge en afbryder i Fuga standard til at tænde og slukke et højttalersæt som jo har forskellig signal fra forstærker til højre/venstre højttaler. Hvis 2-polet afbryder styrer 2 uafhængige signaler så ville den egne sig til formålet. Nogen der ved det?
Mvh Martin

Mvh Martin
Hej. en 2-polet afbryder skal det forstås som 2... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej - Udgangseffekt: der står 2 x 55 watt i 8 ohm (THD<0,02%). Højttalderne spiller lige højt når jeg tænder alle 3 sæt højttalere, burde effekten ikke reduceres? Der er ikke en overbelastnings sikring i forstærker? Har vel også en betydning om man spiller højt?
Men jeg er med på at det nok ikke er godt med alle 3 sæt, - er heller ikke behovet.

Mvh Martin
Skrevet af Mafra på 02 maj 2014 20:53
Hej - Udgangseffekt: der står 2 x 55 watt i 8 ohm (THD<0,02%). Højttalderne spiller lige højt når jeg tænder alle 3 sæt højttalere, burde effekten ikke reduceres? Der er ikke en overbelastnings sikring i forstærker? Har vel også en betydning om man spiller højt?
Men jeg er med på at det nok ikke er godt med alle 3 sæt, - er heller ikke behovet.

Hej
Når du tænder alle 3 sæt vil effekten blive volsomt forøget fordi strømmen i udgangstrinet stiger uhyggelig meget med så lav impedans så jeg ville ikke turde gøre det - det kan også konstateres på et værksted hvis du brænder forstærkeren af og indleverer den til rep. på garanti - såååå !!!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også