Maling til staldvinduer af jern?

Hej alle,

I tilbygningen til mit hus (i garagen og fyrrummet ud mod haven) sidder nogle fine, gamle staldvinduer (eller staldvinduesagtige vinduer i hvert fald) med sprosser og krummelurer.De er så vidt jeg kan se lavet helt af støbejern, men de er malet røde, hvilket kan være meget fint i nogle bygninger, men det ser virkelig rodet ud på mit hus, som (kan I også se på min avatar) er lyse-sandgult med hvide vinduer og døre. Så jeg grubler lidt om de skal være sorte eller hvide. Rød duer i hvert fald ikke. 
Hvad er den bedste type maling til sådan nogle vinduer? På forhånd tak
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle, I tilbygningen til mit hus (i garagen... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin, tusind tak - så går jeg med Hammerite, det lyder som den sikreste løsning . Staldvinduerne skal jo heller ikke med til stranden og bade, hehe.
Dejligt, så vil jeg da forlade computeren og gå ud i solen og male på den side, hvor solen ikke står på lige nu . Igen tak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På mine gamle staldvinduer, malede min hustru blot ovenpå skidt, rust og møg, dog efter en nødtørftig børstning med en stålbørste med omtalte Hamerite.
Det har holdt glimrende i ca 6-8 år.
På nogle andre jernvinduer, som jeg har muret i en anden bygning, fik jeg sandblæst og metalliseret disse og malet med Hamerite. Det holder fint nu på snart 15. år.
Jeg gider bestemt ikke slås med andre, komplicerede produkter!
I øvrigt har jeg malet undervognen på min 1967, Ford Mustang med Hamerite, og det holder fint nu snart 10 år efter.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Awesome, Ktm, så kan jeg jo godt regne med, at det holder i adskillige år, det er da super! 
Og uhm, Ford Mustang, nice .
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Yes, Hammerite er godt til mange ting, personligt har Jeg engang malet en hel bil med en blanding af grøn hammerite og sølvgrå hammerlak, halvt af hvert, det gav en feeeeeed sølvgrøn metallic farve.  så sæt igang!

Godt begyndt er halvt fuldendt!
www.gomaler.dk
Aj, hvor vildt, Thomas! Cool
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også