Hvilken motorsav

Jeg har kig på en billigere motorsav, der skal bruges til mindre træer.
Hvilken en kan bedst anbefales?

Garden kædesav fra Jem og Fix eller Alko kædesav fra XL.

http://www.jemogfix.dk/butik/haven/havemaskiner/kaedesave.aspx?view=1&pid=9033173
Jeg har kig på en billigere motorsav, der skal... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Man sagtens leve med mellem 1,2 - 1,6 kW, men jeg ville også vælge et 40 cm sværd.
Min egen Partner har 1,3 kW, 16" = 40 cm sværd, kostede kr 1400,- .

Sønnen og jeg har lige været i skoven og fælde og skære vel 40 rm graner med vores billige save uden nogen fejl på dem, undtagen vand i benzinen, men det koster kun en times tid hjemme på bordet.

Om så jeg skal købe en sav hvert andet eller tredie år har jeg stadig billigt brænde.

Nu kommer der åbenbart en ny brændeovnsbekendtgørelse, men de har vist opgivet at få ram på os skovgængere, men nu må vi jo se.

mvh

 varmetossen

Skrevet af peer1have på 20 apr 2014 21:48
Sthil MS170 koster 1450kr. hos Lyngby teknik
Et opslag med Google viser i øvrigt den fås ned til 1395 flere steder. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg valgte en Garden fra Jem og Fix og bortset fra, at den nærmest var umulig at starte, har den klaret jobbet i dag til UG.
Jeg har givet 700 kr for den.
Skrevet af jullejuul på 21 apr 2014 14:49
Jeg valgte en Garden fra Jem og Fix og bortset fra, at den nærmest var umulig at starte, har den klaret jobbet i dag til UG.
Jeg har givet 700 kr for den.
Det er sikkert den billigste løsning til dit beskedne brug.

Hvis du ikke har læst dig til startmetoden i den dertil hørende, helt sikkert velskrevende og veloversatte brugervejledning, bør du lige bruge de ti minutter med læsebrillerne det tager. 

Hvis den stadig ikke er til at starte, skal du da helt klart ned og reklamere over varens tilstand og udførsel.   

PS. Ironi kan forekomme i ovenstående indlæg. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af jullejuul på 21 apr 2014 15:51
Umulig og uforståelig manual hvor man måtte gætte sig til det meste og bruge sin logik.
Men nu er den nem at starte :-)
 Det var godt det lykkedes.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Bare der ikke er nogen af jer der kommer til skade. For mig at se går i mere op i at få en billig sav end at få en driftsikker og sikker sav, og skal i ud med saven så husk, at det vigtigste er, at i anvender det rigtige sikkerhedstøj med skæreindlæg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis