Hvilken motorsav

Jeg har kig på en billigere motorsav, der skal bruges til mindre træer.
Hvilken en kan bedst anbefales?

Garden kædesav fra Jem og Fix eller Alko kædesav fra XL.

http://www.jemogfix.dk/butik/haven/havemaskiner/kaedesave.aspx?view=1&pid=9033173
Jeg har kig på en billigere motorsav, der skal... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Så vil jeg gerne have det skåret ud i pap hvor jeg har taget fejl.
Jeg har sagt min mening om Jullejuuls problem. Hvis det er vedr. priser, så se selv efter

mvh

 varmetossen

Skrevet af je__ns på 18 apr 2014 19:41

At McCulluch, og Husqvarna er det samme, holder da vist ikke vand???

McCulluch også kendt som "mak og få kuller"

Jo Jens, det holder faktisk vand nu til dags. McCulluch er et af Husqvarna's utallige varemærker. Link til forklaring.  

PS. Mig bekendt er listen i linket ikke engang komplet, eksv. mangler der Craftsmann hvis de ellers ikke har solgt det fra på det sidste. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 19 apr 2014 09:44
Hej.
Så vil jeg gerne have det skåret ud i pap hvor jeg har taget fejl.
Jeg har sagt min mening om Jullejuuls problem. Hvis det er vedr. priser, så se selv efter

mvh
Ok, så må du have det skåret ud så selv du forstår det.  

Postulat: Stihl er speciel og så hænger du på Stihl. Der er ikke noget der er specielt vedrørende Stihl, når vi ser bort fra motor eller skjolddele. Men der er de jo alle mere eller mindre forskellige.  

Sværd, kæde og kædefremføringshjul skal passe sammen. Og med hensyn til kæder findes der generelt to forskellige typer, .325" og 3/8". Begge typer findes med mange forskellige tandbredder/højde, samt med forskellig bredde på "tappen" der føre/holder kæden på sværet. Forskelligheder på sværd er der mange af, men de hænger mest sammen med hvad skærearbejde det skal bruges til. Og så findes der to standart tykkelser på boltene, der holder sværet på saven. Og så naturligvis længden af sværet der også kan være forskellig, men det er nu ikke et specielt Stihl fænomen. 

Priser: Der syntes jeg nu du bør anvise en sav til de kr. 8000 du henviser til. Jeg går naturligvis ud fra du finder en sav med en motorydelse omkring de 2 hp, som vi her diskutere !!! 

Ved godt der er et gammelt ordsprog der siger, overdrivelse fremmer forståelsen. Vrøvl, overdrivelse ødelægger en hver fornuftig diskution. Måske du burde tænke lidt over det Klaus. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
det jeg skrev var at en pro-sav koster 8000,- ++ og det står jeg gerne ved. Det var ikke det jullejuul spurgte om, men sat i relation til de billige. Det var såmend det hele.

mvh

 varmetossen

Hej,
Jeg har skåret et væltet birketræ op med nedenstående sav til ca. 1700,- Træet havde en en stamme på 90 cm. Sav, sværd og kæde er stadig som ny. Er meget tilfreds med saven.

http://www.makita.dk/tool/16526/EA3201S35A.html

(fik lidt hjælp fra naboens sav til det nederste af stammen.)

Mvh.,
Christian
Annonce
Sthil MS170 koster 1450kr. hos Lyngby teknik
Skrevet af peer1have på 20 apr 2014 21:48
Sthil MS170 koster 1450kr. hos Lyngby teknik
Ja, der kan man bare se.  Personligt vil jeg dog ikke anbefale saven, da den efter min ringe mening er vel motorsvag. Hvis osv. ........ bør man nok få den med et 30 cm sværd. 

PS. Klaus. Det er en hobbysav. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
12"/30cm. sværd med 3/8" PiccoMicro 1,1mm. kæde
prof sthil save fås fra 2900kr op til 9550kr vil jeg lige indskyde
Skrevet af peer1have på 20 apr 2014 22:33
12"/30cm. sværd med 3/8" PiccoMicro 1,1mm. kæde
Ja, så kan det nok lige gå ......... om ikke andet, så til afgrening.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis