Fliseklæb som fuge ?

Jeg har bygget en vogn-bord til vores nye grill, og vil gerne lægge fliser på bordpladen.

Jeg har lavet bordpladen af Wedi plader (overskud fra badeværelse) så vedhæftningen burde blive perfekt af mine rest fliser.

Jeg har fliseklæb stående (også rester) som har det fint, men min rest af fugemasse har fået fugt og er forvandlet til en stor klump 

Nu forbyder min nærighed mig at købe en pose med 20 kg, når jeg max skal bruge 2 kg til den smule bord jeg har lavet.

Så kan jeg fuge med fliseklæb, eller er det for stærkt, med det resultat at det er fliserne der knækker  ?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens købe fugemasse i 5kg. poser. Jeg har tit brugt fliseklæb til, at fylde i revner udendørs, det er der ikke sket noget ved

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Det var nu ikke prisen der afskrækker mig fra at købe. Det handler mere om det at købe en sæk fuld og så kun bruge en lille del af det, og så smide resten væk (eller forsøge at gemme det til en anden gang) der irriterer mig.
  
Jeg syntes at der er alt for meget af den "brug og smid væk" holdning i samfundet, og det virker som om at bare vi forbruger en masse, så kan hamsterhjulet køre rundt, men vi glemmer at det er de komende generationer der skal rydde op efter os 

Det er lidt det samme jeg ser med vores forbrug af madvarer, danskerne kunne brødføde store dele af afrika alene med vores spild, og det syntes jeg er pinligt for vores kultur. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja: Jeg kan sagtens undvære et par kilo. men det er langt, at køre til Fynsland med det

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jeg har i dag sat fliserne fast, jeg gættede på at jeg brugte 1/2 kilo (og der var noget tilbage).

Så i morgen fuger jeg, med en endnu mindre potion af fliseklæberen og så ser jeg hvor længe det holder. 



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Her er så lige et par billeder af det endelige resultat af en Weber-truck 
 
 


Alt er bygget af rester... skæve lægter, brædder fra hegnet den står op af, Wedi plader og fliser fra bryggers, hjul fra en gasvogn samt lidt skruer, en krog og sort træbeskyttelse...
Nu mangler jeg bare at lave en "regnfrakke", så den ikke bliver nusset af at stå under en trappe til udestuen 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hold da op - din grill er da blevet flot kørende :-D.
Forstår dig godt med brug-og-smid-væk, og er vild med, at du har brugt rester af alt muligt til at lave det, sådan noget elsker jeg også selv. Det giver noget særligt at få noget fedt ud af nærmest ingenting, det bliver nærmest mere værd i mine øjne end noget, man kunne have købt i dyre domme.
En anden gang hvis du mangler sådan en lille rest til noget, er der så ikke nogle søde naboer eller venner/bekendte i området, som kan have noget stående? Måske står de og mangler en rest tagpap eller en liste eller en flise, det er da hyggeligt at bytte og hjælpe hinanden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jo, jeg bor et sted hvor vi har et rigtigt godt naboskab (vi holder også fester sammen) når vi ikke mødes over hækken til en kølig Vi har for 3 år siden også købt ind sammen, så vi fik store rabatter på grus og fliser og vægmaling.
 
Og jeg havde faktisk spurgt om der var nogen der havde en rest stående, men desværre var der ingen der havde noget.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også