opvarmer til drivhus

jeg har brug for at opvarme mit drivhus i en kort periode for mine småplanter som jeg har sået..

er der nogen som har et varmeapparat de vil låne ud?
jeg skal selvfølgelig nok betale for brændstof..
skal helst være i nærheden af århus og skødstrup..

det skal helst være noget som ikke kræver EL da jeg ikke har mullighed for at trækket et kabel ud til drivhuset..

håber nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak
jeg har brug for at opvarme mit drivhus i en kort... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 15 apr 2014 08:03
Hej.
En petromax kan godt oplyse/varme i 4 - 5 timer uden indgreb. Ved godt det var lige ved at køre OT, men  tråden rummer alligevel løsninger til starters oplæg.

mvh
Ahhh, det bliver vist noget MEGET koldt lys og varme du så frembringer.    Minimum hvert kvarter min herre, mere kan mine to ikke. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Da jeg i forvejen har en 10 kg gasflaske til ukrudtsbrænderen (og lynoptænding af grillen :-) ville jeg nok investere i sådan en fætter her til formålet og så finde et brugt gasblus på genbrugspladsen eller det nærmeste loppemarked.
Arh Nitter -du skal vist checke lidt pakninger og ventiler på dine lamper

mvh

varmetossen

Petromaxer kan godt køre i nogen tid uden at skulle pumpes. En nat måske. Det tror jeg, de er beregnet til. Det handler selvfølgelig om hvordan man stiller udblæsningen.
Men ellers synes jeg er gas er løsningen. Man kan selvfølgelig købe sig til noget smart, men man kan vel også bare lade en gasbrænder ligge og grutte på et par mursten.
Eller endnu mere lavteknologisk, en alubakke med lidt grilkul?
Hva ba?

Delfinen
Skrevet af Klaus Lundstedt på 15 apr 2014 15:46
Arh Nitter -du skal vist checke lidt pakninger og ventiler på dine lamper

mvh
Nej Klaus, det er ikke det der er problemet.  En sådanne skal bare have et konstant tryk i tanken for at brænde optimalt. Og med et forbrug på ca 1 dl i timen når den skal yde max uden og sprutte, bliver man nødt til at pumpe temmelig tit, især når den lige er påfyldt, uden at være overfyldt.

Sorry, men bruger stadig mine i ny og næ. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis