opvarmer til drivhus

jeg har brug for at opvarme mit drivhus i en kort periode for mine småplanter som jeg har sået..

er der nogen som har et varmeapparat de vil låne ud?
jeg skal selvfølgelig nok betale for brændstof..
skal helst være i nærheden af århus og skødstrup..

det skal helst være noget som ikke kræver EL da jeg ikke har mullighed for at trækket et kabel ud til drivhuset..

håber nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak
jeg har brug for at opvarme mit drivhus i en kort... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den på billedet bruger vel 1 liter eller 1 1/2 for den periode.Den kan også køre på diesel det er lidt billigere og det kommer den ikke til at sode af.Jeg har selv en den har kørt på diesel de sidste par år uden problemer

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af DBG på 13 apr 2014 22:09
og den kører på petroleum sådan en? hvad tror du det vil koste om ugen hvis den skal køre fra 15 til 23.30, 5 dage i ugen?

Det afhænger jo alt sammen lidt af dit ambitionsniveau. Der er jo kæmpe forskel på (både i brændertype og brændstofforbrug) om skuret bare skal holdes frostfrit eller du ønsker at holde en permanent høj spiretemperatur.

Den lidt besynderlige periode du angiver herover antyder dog noget helt tredie, som jeg ikke lige kan gennemskue.

Er formålet alene at holde skuret frostfrit, så er de foreslåede muligheder da glimrende. Alternativt kan du jo købe dig en lille bioethanol lygte, hvis du er bekymret for at lampeolien soder. 
perioden er fra nu og indtil planterne (de er allerede sået fra nogle uger siden) er blevet store nok og vejret er blevet varmt nok til at de kan klare sig selv uden opvarmning bare indtil kl. 23.30 om aftenen hvor min kæreste kommer hjem og kan stille dem indenfor
Når man har arrangeret sig med så følsomme småplanter på en så nordlig breddegrad, så er det hobby og entusiasme. Og derfor betyder det ikke noget, hvad opvarmningen koster.

Derfor... få en gasflaske og en eller anden varmekilde, der passer til  husets størrelse.
Koster 500 kr.

En petroleums lampe, som er foreslået koster langt mindre.. og planter kan godt lide CO2, og dunst og sod, gør ikke noget.
Med mindre du stiller den helt vildt forkert og skal gå og pudse ruder i flere dage efter.

Den økologisk rigtige løsning er at gære noget i drivhuset, sæt gang i 50 kilo mirabeller fra sidste år, med en akvarievarmelegme i pulpen, eller dæng blot en god mængde gødning til og få det ti lat gære. Det gjorde de engelske gartnere i forrige århuindrede.

Delfinen
klik og byg er det billigste sted
ellers loppemarkeder
Annonce
Hej.
Du kan da bare google flagermuslygte. så er du beskæftiget i nogen tid.
Og så kan du videreuddanne dig til Petromax , der er både lys og varme.

mvh

varmetossen

Petromax er seriøs videreuddannelse.

Delfinen
Hej.
Ja, vi er hurtigt ovre i viden- og lidenskab
Og det er sjovt.
En lokal forhandler har en spritny Optimuslampe til salg for kr. 500,- og jeg tror faktisk det er billigt.

mvh

varmetossen

Hør lige her Klaus og Jensen. Husk lige og fortælle spørger hvor mange gange en primus, eller hvad det nu er i kalder den, skal pumpes i timen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
En petromax kan godt oplyse/varme i 4 - 5 timer uden indgreb. Ved godt det var lige ved at køre OT, men  tråden rummer alligevel løsninger til starters oplæg.

mvh

varmetossen

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis