Harald Nyborg Vådrumsventilator med H/T kører ikke ved fugtighed?

Hej med jer

Ja som spørgsmålet lyder, så købte jeg 2 stk ventilatorer med Hydrostat og timer. Monteringen er med fase nul, så det kun er fugtighedsmåleren der fungerer (skulle fungere).
I vildledningen står der at den er sat til 60 %. Dyg på vinduet og fugtige fliser får den ikke til at tænde, så jeg stiller selvfølgelig på den. fra minus til plus 20% til 80%. Der står også at hvis den er skruet helt ned på 20% så kører den hele tiden. Der er et rødt lys som også lyser når den skrues i bund/mod uret. Hvis jeg så meget stille skruer den op ad, så begynder den røde lampe at lyse efter en mikromilimeter og efter et minuts tid, så slukker den igen. Fra der hvor den slukker og med uret er der rigtig langt at dreje endnu så syntes det virker mærkeligt.
Den anden har jeg nu sat tænding til, så den kører når der er lys, men det vil jeg ikke her, da det her badeværelse bruges hele tiden og syntes dener skide træls at høre på
Nogen der kan hjælpe her?
Havde før en Termex S/P til omkring 1400 kr med tal på hygrostaten og det kørte bare, men under ombygning er knappen forsvundet så derfor har jeg været så nærig at købe disse billige hos Harald Nyborg
Hej med jer Ja som spørgsmålet lyder, så købte... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg investerede i en DUKA, og den opfylder alle mine ønsker til en god, fugtstyret ventilator.
Har været igennem HN skidtet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg synes der er meget bøvl, med de fugtstyrede ventilatorer.

Jeg har haft et par fra Duka som ikke holdt så længe, inden fugtstyringen blev uvirksom.

Jeg har haft en af de billige fra HN som tråd starteren, det er noget skrammel.

I mit fyrrum, hvor vi også tørre tøj, har jeg sat en "løs" hygrostat på, det virker rigtig godt, og nemt at regulere, alt efter årstiden. (Da duka'ens styring gav op)

www.elsag.dk/fugtfoeler-fugtsensor-...ilator.htm

Vi havde engang en fra HN, Manrose mener jeg den hed, en grim klump der gik ned i rummet, med udvendig knap, til at stille fugtigheden, den fungerede fortræffeligt i mange år, og blev udskiftet pga. af udseende, med en Duka det var et rigtig dårligt bytte. Kan ikke finde den hos HN så den har de nok ikke længere.

Måske jeg skal prøve en Thermex næste gang

OK Jeg har kun ca et halvt års erfaring med DUKAen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 02 maj 2014 10:35

OK Jeg har kun ca et halvt års erfaring med DUKAen!!


Måske jeg bare har været uheldig, eller har en dårlig indflydelse på ventilatore med fugtstyring.

Ja jeg har nu pillet dem ned igen. Heldigvis kun 148 kr pr stk, men havde så også en fra Bauhaus til 599 med samme resultat som de andre to.
Jeg var såheldig at finde 2 Termex/ S&P med timer og fugtstyring på gul og gratis som knap var brugt, til 500 kr og de sidder nu i begge badeværelser og det fungerer bare.
Så en hel klar konklution er vel bare at pris og kvalitet følges ad for det meste, men syntes selvfølgelig ikke at ligegyldigt om tingene "kun" koster 200 kr, så burde det virke, måske holder det så bare ikke så længe.
Tak for alle det gode indput og en rigtig god weekend til jer alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis