husqarna motorsav

hej jeg har været herinde og kigge lidt omkring motorsav. har ikke selv så meget erfaring med det.min husqarna sav. vil ikke køre efter jeg har skiftet det der plastic mellemstykke der sidder ved karburatoren og indsugningen til cylinderen. den der bøjle agtige ting.den vil kun lige starte og går så hurtigt ud igen. tændrøret får ikke benzin. men alt ser tæt ud??? men tændrøret er lidt olie eret. kan jeg ikke helt forstå da det jo selvfølgelig er en 2 takt. har kørt med aspen færdig blandet miljø benzin.

så mine problemer er. saven starter men går ud efter 2 sek.

er det en af de save der ikke kan holde til at kære med aspen benzin??

hej jeg har været herinde og kigge lidt omkring... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af peer1have på 12 apr 2014 20:43



du kan ikke købe en to takts maskine i dag til andet end miljø benzin







det er simpelt hen utroligt så bedrevidende du er indimellem
Sikke en gang vrøvl at komme med, der køre de første 1000 knallerter rundt med to takts motorer også dem der bliver købt i år..  Nye MZ motorcykler kan også stadig købes med to takt motorer der er masser af eksempler på to takts motorer der ikke skal have aspen benzin.

Så hvem er det lige der er bedrevidende her ?





Skrevet af peer1have på 12 apr 2014 20:43
du kan ikke købe en to takts maskine i dag til andet end miljø benzin

det er simpelt hen utroligt så bedrevidende du er indimellem
Øh Per. Den første påstand bør du dokumentere. 

Den anden kan i så selv sloges om. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af hans2.hansen på 13 apr 2014 00:49

jo min den "køre" på benzin med fuldsyntetisk olie der kan klare mange omdrejninger.

alla udpintede scootere.! (de grønne olie fra motul) stihl ms 192c.

ellers de røde olie.!

Hej Hans total.

 Jeg bruger den der er den billigste på markedet, som regel købt i Fakta eller Jem&Fix og jeg bruger det på min MZ der har separat oliesmøring og kun er sat til 1,5 % har aldrig haft problemer i den retning.



okay dejligt med mange meninger. vil give dig helt ret. de nye motorsave. har bedst af at køre på aspen. deres dyser er mere fine. har hørt ude i byen at den model ikke kunne lide aspen. så har selv blandet noget benzin. og det hjalp ikke en skid. har prøvet at stille frem og tilbage. og ja jeg har givet op nu

har selv 2 takt påhængsmotorer og knallerter. og har aldrig haft så mange problemer med en 2 takt før.

i min lille verden så rent teoretisk burde en 2 takt starte og køre hvis:

1: der er fin gnist.

2: der kommer brændstof til tændrøret.

3: der er ingen utætheder.

det opfylder den. og har prøvet at stille frem og tilbage med en der har rodet med save  før.

så den ryger i gå væk bunken til en rigtig dårlig daghvor jeg splitter den totalt ad. og tramper på den i arrigskab hvis der ikke er nogle synlige fejl

Hej.
For det første, er justeringsskruerne til alm. værktøj? min nye er til specielle topnøgler med mange stråler og det findes ikke almindelig handel, så vidt jeg ved.
Fabrikken laver disse ting fordi det kan hænge sammen med forsikringsspørgsmål.
Sikkerhedsudstyret - skærebukser - er godkendt til en vis tandhastighed, og en sav kan justeres til at køre med for mange omdrejninger, men så har den så ikke så mange kræfter godt nok, men HVIS nu man skærer sig i benet, og selv har justeret saven udenfor fabrikkens specifikationer, og det bliver undersøgt, står man med et stort problem.
Det lyder måske lidt kringlet, men er iflg. min kammerat på skovskolen.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis