husqarna motorsav

hej jeg har været herinde og kigge lidt omkring motorsav. har ikke selv så meget erfaring med det.min husqarna sav. vil ikke køre efter jeg har skiftet det der plastic mellemstykke der sidder ved karburatoren og indsugningen til cylinderen. den der bøjle agtige ting.den vil kun lige starte og går så hurtigt ud igen. tændrøret får ikke benzin. men alt ser tæt ud??? men tændrøret er lidt olie eret. kan jeg ikke helt forstå da det jo selvfølgelig er en 2 takt. har kørt med aspen færdig blandet miljø benzin.

så mine problemer er. saven starter men går ud efter 2 sek.

er det en af de save der ikke kan holde til at kære med aspen benzin??

hej jeg har været herinde og kigge lidt omkring... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv sådan en ALCO af de billige modeller med 35 cm. sværd, den har virket upåklageligt i alle de år jeg har haft den og skåret mindst hundrede rummeter træ fra roden.
nogle kan tålmodighed vinde over at spare en masse penge til en mekaniker. men den er ved at løbe ud. der kommer masser af benzin til bundkaret så benzin filteret fejler ikke noget.hvis jeg skulle save meget brænde havde jeg også købt en ny. men skal kun bruge den til 4 træer mere så ville helst bare haveden til at snurre og så kyle den ud næste gang den går i stykker. den er fra 1992 men har været renoveret 1 gang fik jeg at vide da jeg købte den brugt så den har nok skåret meget. men i pæn stand taget i betragtning. får en kammerat over i dag så giver han den 1 sidste forsøg. ellers bliver den gemt i skammekrogen
Skulle du give op, så husk at Skov og Havehuset i Slagelse er Husquarna forhandlere med eget autoriseret værksted.
Og nej jeg har ikke andele i firmaet, men min fars gamle Husquarna 45, som jeg har arvet, er købt og efterset der i mange år, og den kører stadig fint selvom den er lidt dyrere i benzin end en moderne sav. Den kører i øvrigt også på Aspen.
Jeg må godt nok tilstår at jeg ikke fatter den ide med at bruge den dyrere aspen benzin på jeres motorsave, når i ikke samtidig bruger den til bilen. Den smule benzin der bruges på motorsave i forhold til bilparken i Danmark er da totalt latterlig. I gør jer godt til grin til forhandleren fornøjelse og pengepung.
ved du vad håndværker hvis du køber en moderne 2 takts maskine blander benzinen selv så holder maskinen ikke længe
de er designet til det nye brændstof.

så der er ikke nogen der er til grin

du skal sætte dig ind i tingene inden du kommer med sådan en udtalelse !
Annonce
Skrevet af peer1have på 12 apr 2014 19:54

ved du vad håndværker hvis du køber en moderne 2 takts maskine blander benzinen selv så holder maskinen ikke længe

de er designet til det nye brændstof.



så der er ikke nogen der er til grin



du skal sætte dig ind i tingene inden du kommer med sådan en udtalelse !
Så er det da først rigtigt til grin, køber man en maskine der kun kan kører på en speciel type brændstof. Og især ved en så simpel konstruktion som en to takts motor er, Juhuuuueeee  tak for dagen bedste grin.



du kan ikke købe en to takts maskine i dag til andet end miljø benzin

det er simpelt hen utroligt så bedrevidende du er indimellem
Hej.
Hør nu lige.
Aspen-benzinen blev skabt til fordel for dem, der går med buskryddere og motorsave i dagevis da den afgiver et mindre indhold af giftstoffer i udstødnigen. Det var ikke miljøhensyn.


mvh

 varmetossen

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis