Sommerdæk

Jeg står og skal købe sommerdæk til min bil. I den forbindelse, kan jeg se, at der er penge at spare ved at købe dem på nettet. Jeg har alufælgene selv, så skal bare have dækkene, og så har jeg fundet et sted der kan montere dem på alufælgene, afbalancere dem og montere dem. Jeg skal blot hører om nogen herinde har erfaring med at købe dæk på nettet, og evt. kan anbefale en side at købe dækkene på.
Samtidig skal jeg hører, om nogle herinde kan anbefale et godt mærke af dæk. Eller skal jeg bare finde nogle af de kendte mærker så som goodyear, bridgestone,firestone, continental, og så er de ok.

Mvh.

Mikkel  bare

Mvh.

Mikkel
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
FDM har en test af sommerdæk her:

http://www.fdm.dk/daektest/test-af-sommerdaek-2014

Og så lige en bemærkning. Nu ved jeg ikke om det er en du kender der skal montere, men sidst jeg købte på nettet og fik nogle til at montere/afbalancere endte det med at blive lidt dyrere end hvis jeg havde bestilt det hele hos værkstedet, der skulle montere.

Så spørg lige på den samlede pris inden du selv køber dæk hjem.

Ja skal du give 150-200 kr pr hjul for dæk montering, og afbalancering, skal de virkelig være billige på nettet.

Køber du hos dækcentre, er montering og afbalancering, normalt incl.....

Har fundet et sted hvor de kunne sælge mig 4 sommerdæk monteret og og afbalanceret for 3300. Samme sted skulle de have kr 450 for at montere dækkene på fælge, afbalancere dem og montere dem på bilen. Så tænker jeg godt kan finde nogle gode sommerdæk til under 700 pr .stk.

Mvh.

Mikkel
Hej.
Jeg skulle ligenbruge nogle billige dæk i en fart, og kørte til T.Hansen.
De skulle have penge for at løsne møtrikker, tage hjulet af, afmontere dækket, påmontere dækket, sætte møtrikker på  og stramme dem.
Jeg er ved at tro jeg kunne have købt 4 stk på fælge for den pris jeg gav or to fordæk

mvh

varmetossen

Det er et dækfirma jeg har fundet, som jeg vil bruge. Vil aldrig købe dæk hos Thansen eller bruge dem til at montere dækkene. Var faktisk inde og kigge på de dæk de sælger, som er et godt kendt mærke, og de er faktisk ikke helt billige.

Mvh.

Mikkel
Annonce
Skrevet af Mikkel1984 på 07 apr 2014 21:21

Har fundet et sted hvor de kunne sælge mig 4 sommerdæk monteret og og afbalanceret for 3300. Samme sted skulle de have kr 450 for at montere dækkene på fælge, afbalancere dem og montere dem på bilen. Så tænker jeg godt kan finde nogle gode sommerdæk til under 700 pr .stk.

Prisen afhænger jo meget af mærket, samt størrelsen og hastigheds indexet.

Men prøv at ringe til et par lokale dækcentre

Tjekkede for eks. priser hos super dæk service. De havde nogle Continental dæk til 724 pr. stk. De nøjagtig samme dæk kostede 459,50 pr. stk. på daekonline.dk, så der er der klart en del at spare.

http://www.sds.dk/privat/daek/daekpriser/ 
(øverste række helt ude til højre)

http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=68212206.123.16154&sowigan=So&Breite=155&Quer=65&Felge=14&Speed=&kategorie=6&Marke=Continental&ranzahl=4&S_Z=&Herst=Continental&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=C-C-70-2&details=Ordern&typ=R-215968

Mvh.

Mikkel
Ved du så at du skal betale montering osv oveni prisen når du selv kommer med dine dæk, og ved du også at du risikerer at købe dæk der har ligget så længe på lager at grosisterne ikke vil garantere for dem mere, og derfor sælger dem til dækonline billigt.

Det med gamle dæk, skal man selvfølgelig være opmærksom på, men det er ikke værre end at man lige tjekker datamærkningen på ALLE dækkene, når fragtmanden kommer og hvis den er ude i hampen, så skal man nægte at modtage dem. Husk derfor også at du ikke skal få dem sendt direkte til værkstedet der skal montere.

Jeg vil dog gentage det som flere efter mig har påpeget, at den samlede pris skal altså være i orden. Prøv også nogle mindre værksteder, de kan være særdeles skarpe på prisen. Det er mit i hvert fald.
Skrevet af Mikkel1984 på 08 apr 2014 00:07
Tjekkede for eks. priser hos super dæk service. De havde nogle Continental dæk til 724 pr. stk. De nøjagtig samme dæk kostede 459,50 pr. stk. på daekonline.dk, så der er der klart en del at spare.

http://www.sds.dk/privat/daek/daekpriser/ 
(øverste række helt ude til højre)

http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=68212206.123.16154&sowigan=So&Breite=155&Quer=65&Felge=14&Speed=&kategorie=6&Marke=Continental&ranzahl=4&S_Z=&Herst=Continental&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=C-C-70-2&details=Ordern&typ=R-215968

Selvfølgelig er der penge at spare på nettet ( også inkl montering hos ekstern monteringspartner ). Ellers var der jo ikke nogen der solgte af de kanaler??!! 
Hvis du er på daekonline.dk `s side så kan du klikke på "vælg ekstern monteringspartner" - indsæt postnummer og "WUPTI" så kommer der en million hits. Jeg har uden problemer kunnet finde værksteder der monterer til 100kr pr hjul inkl moms, afbalancering, ventil .

Jeg har handlet 4-5 gange hos daekonline.dk . Det har altid spillet max. Ingen problemer overhovedet 

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis