Mus på loftet..

Hej med jer.

Jeg har lige efterisolere hele loftet, og har i samme omgang haft alt den gamle isolering oppe, og skiftet repareret dampspærre efter der har været mus på loftet. Jeg har gået hele taget rundt udvendig på huset, og kan umiddelbart ikke se andre indgange for mus, end via tagrenden. Huset er fra 1975, og har i tidernes morgen haft nogle hvide lukkede "plastbølger" siddende lige over tagrenden, som lukker ind til loftet. Disse bølger er blevet gamle, og er efterhånden helt smadrede eller væk.
Mit spørgsmål er nu, om man kan få disse bølger igen? Jeg kan umiddelbart kun finde fuglenet som forhindrer fugle og blade i at komme ind, men er disse net tætte nok til at holde mus ude?

Håber virkelig at i har et svar eller god idéer, da jeg allerede nu kan høre mus på loftet, og det ville være ærgerligt at få ødelagt den nye isolering og dampspærre.


Mvh. 
Olsen
Hej med jer. Jeg har lige efterisolere hele... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis musene synes dit loft er hyggeligt, vil de finde vej ind hvad enten du genetablerer bølgerne eller ej.

Jeg kan fortælle, at det er så umuligt, at holde mus ude, at de ikke anses for, at være rigtige skadedyr af fødevarekontrollen, netop fordi det er umuligt, at sikre 100% mod dem.

Er de bare på besøg, eller bor de rent faktisk i isoleringen? Jeg har mus der bor under hegnet på min terrasse klods op af huset, men jeg har ingen problemer med dem indenfor, fordi de netop bor ude, så det er værd at overveje om de virkeligt er til gene i form af larm, tis og ødelæggelser.

Gift og fælder er vejen frem, men som en anden skrev stinker døde mus forfærdeligt og bliver ved med at gøre det længe hvis der er sevet rådnende mus ind i træ/isolering!!! 

 Selvom man er kvinde kan man godt have hænderne skruet ordentligt på

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis