Mus på loftet..

Hej med jer.

Jeg har lige efterisolere hele loftet, og har i samme omgang haft alt den gamle isolering oppe, og skiftet repareret dampspærre efter der har været mus på loftet. Jeg har gået hele taget rundt udvendig på huset, og kan umiddelbart ikke se andre indgange for mus, end via tagrenden. Huset er fra 1975, og har i tidernes morgen haft nogle hvide lukkede "plastbølger" siddende lige over tagrenden, som lukker ind til loftet. Disse bølger er blevet gamle, og er efterhånden helt smadrede eller væk.
Mit spørgsmål er nu, om man kan få disse bølger igen? Jeg kan umiddelbart kun finde fuglenet som forhindrer fugle og blade i at komme ind, men er disse net tætte nok til at holde mus ude?

Håber virkelig at i har et svar eller god idéer, da jeg allerede nu kan høre mus på loftet, og det ville være ærgerligt at få ødelagt den nye isolering og dampspærre.


Mvh. 
Olsen
Hej med jer. Jeg har lige efterisolere hele... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Den omgang kender vi kun alt for godt her i huset. so far har vi fanget 3 rotter og 4-5 mus her i huset.
Rottefængeren sagde at det vi kunne gøre var at lukke overgang fra tagrende til nedløbsrør med net.
samt sikre at der ikke er grene, træer eller andre vækster 20-30 cm ud fra huset, da de også kan finde ud af at springe.

Held og lykke med jagten.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det er lige netop den jeg leder efter Perfekt, nu ved jeg hvor jeg kan finde dem.. Har ledt flere steder, men uden held.. Nu kan jeg igen lukke af ved tagfod, så er den indgang ihvertfald udelukket


Mvh. 
Olsen
Skrevet af Lille hiawata på 29 mar 2014 22:05

Det er lige netop den jeg leder efter Perfekt, nu ved jeg hvor jeg kan finde dem.. Har ledt flere steder, men uden held.. Nu kan jeg igen lukke af ved tagfod, så er den indgang ihvertfald udelukket


Jeg er nu ret sikke på, du vil kunne købe dem, i de fleste tømmerhandler...

Hej. Du kan IKKE lukke mus ude fra dit hus. Min bedste oplevelse med smækfælder er at sætte figenpålæg i fælden. Det er tilpas klægt til at fælden smækker når den vil æde af det og lugter godt.
Har også fået mange på pommesfritter, men de sidder ikke altid så godt fast.
Og spegepølse.
Jo, der experimenteres i de små hjem.
Lige nu har vi sku en i bilen, og det skræmmer mig lidt, så nu skal jeg ud med en fælde

mvh

 varmetossen

Annonce
Ja, mus i bilen er ikke så rart.. Dels kan de æde alle ledningerne, og dels skider man i bukserne, hvis den piler over lårene på en, imens man kører

Tak for jeres svar og forslag, nu vil jeg lukke for fugle, blade og måske nogle af musene, og så har jeg gjort lidt for at begrænse tilgangen


Mvh. 
Olsen
Hej.
Som opfølgning: I nat åd den maddingen af fælden i bilen, men det var sidste chance

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 30 mar 2014 15:11
Hej.
Som opfølgning: I nat åd den maddingen af fælden i bilen, men det var sidste chance

mvh

Fra nu af er det så  Der totale Krieg?

Jeg har i øvrigt rigtig god erfaring med de pasticfælder, som f.eks. Bauhaus sælger.
De er meget lette at stille an, ikke noget med den satans pind hen over smækkeren, der altid udløser ned over ens fingre, når man stiller fælden.
Der er et lille rundt hul, til at sætte maddingen i. Vi bruger en rosin, som klemmes godt ned i fordybningen, og den genbruges af og til.
Undertiden løber musen ret langt med fælden, før den opgiver ævred.

Vores kat er ikke mere!

Med venlig hilsen
ktm

 

Marcipan i musefælderne, anbefaler rottefængeren.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
rottefængeren her, bruger rosiner :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis