Een dør imellem køkken og badeværelse?

Halløjsa!

I min hytte er der to lejligheder, og jeg bor i den ene og lejer den anden ud. Den udlejede lejlighed er på 50 m2 og det har været unge mennesker, der har boet i den, og sådan tænker jeg, at det nok kommer til at blive ved med at være - lejligheden mangler en ordentlig entré, og den er sådan indrettet, at man har eget badeværelse, men man skal ud på gangen for at komme derud.

Jeg går lige nu og lurer på, om jeg i stedet skal lave en dør til badeværelset fra køkkenet. Der kan muligvis også etableres en fra stuen, der rummer spisestue og sofaafdeling - umiddelbart tænker jeg dog, at hvis man har gæster, er det ikke så rart, at sidde på tønden, imens de sidder og drikker rødvin lige på den anden side af døren, så jeg tror jeg ville foretrække at man skal igennem køkkenet.

Men mit dilemma består nok i virkeligheden i, hvad der er mest træls - at man ikke har muligheden for at rende i bar mås på toilettet - eller at toilettet befinder sig lige ved siden af køkkenet - eller ved siden af opholdsrummet. Hvad tænker I?

mvh. tina

Halløjsa! I min hytte er der to lejligheder, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Ja, man kunne komme afsted med en aftale med en 'hulledame'

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 25 mar 2014 17:23
Hej.
Ja, man kunne komme afsted med en aftale med en 'hulledame'

mvh

Ved ikke om mine tanker kører i den forkerte retning ..... men var den ikke også til efter børnenes sengetid

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Joh - måske....og måske.....

mvh

 varmetossen

EISOE, det går nok - det er lang tid siden jeg har opgivet at få brugbare svar ud af den her tråd, så knock yourselves out!! ;-)

mvh. tina
Skrevet af taina på 25 mar 2014 21:12

EISOE, det går nok - det er lang tid siden jeg har opgivet at få brugbare svar ud af den her tråd, så knock yourselves out!! ;-)



mvh. tina
Det er det der ofte sker her på LDS Tina, en af os mindes og så køre toget, og du må da indrømme at du fik lært lidt nyt selvom det ikke havde ret meget med din toilet dør at gøre. Syntes dog stadig at du godt kan lave den med adgang til køkkenet



Annonce

Ja det er fantastisk hvordan vi har levet og oplevet det liv vi ikke taler så meget om (indtil jeg blev 10 år hvor vi fik toilet og badeværelse sked vi i "grevningen" bag køerne).

MEN, sådan er det jo langtfra i dag, og jeg vil bare sige, at et toilet aldrig skal have dør til et køkken eller stue, selvom der er lidt plads.

Vh. Henning.

Da man i sin tid begyndte at installere toiletter, var det ofte  spisekammeret / viktualier rummet der gik til formålet, hvis det var en mindre lejlighed. Husmoderen havde fået isskab / køleskab så det rum gled langsomt i glemsel. På et tidspunkt var der en regel om at der skulle være to døre imellem køkken og toilet, det klarede mange ved at lave en dobbelt dør i samme karm. Af den type som mange læge praksis havde for at andre ikke skulle høre hvad der blev talt om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis