Een dør imellem køkken og badeværelse?

Halløjsa!

I min hytte er der to lejligheder, og jeg bor i den ene og lejer den anden ud. Den udlejede lejlighed er på 50 m2 og det har været unge mennesker, der har boet i den, og sådan tænker jeg, at det nok kommer til at blive ved med at være - lejligheden mangler en ordentlig entré, og den er sådan indrettet, at man har eget badeværelse, men man skal ud på gangen for at komme derud.

Jeg går lige nu og lurer på, om jeg i stedet skal lave en dør til badeværelset fra køkkenet. Der kan muligvis også etableres en fra stuen, der rummer spisestue og sofaafdeling - umiddelbart tænker jeg dog, at hvis man har gæster, er det ikke så rart, at sidde på tønden, imens de sidder og drikker rødvin lige på den anden side af døren, så jeg tror jeg ville foretrække at man skal igennem køkkenet.

Men mit dilemma består nok i virkeligheden i, hvad der er mest træls - at man ikke har muligheden for at rende i bar mås på toilettet - eller at toilettet befinder sig lige ved siden af køkkenet - eller ved siden af opholdsrummet. Hvad tænker I?

mvh. tina

Halløjsa! I min hytte er der to lejligheder, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af christiannielsen på 25 mar 2014 05:36



...og de første Ford T begyndte så småt at køre i gaderne.

Næh så gammel er jeg heller ikke, men der var ikke så mange biler den gang, min Far havde en Morris bindingsværk med lukket bagkasse, som blev brugt både som firmavogn og privat kørsel.

Og til Dan, næh jeg er fra Svendborg

Og jeg var godt tilfreds med mine bolig forhold, ellers kunne jeg jo være flyttet. Men med mine interesser for at sejle boede jeg perfekt, stak jeg hovedet ud af stue vinduet kunne jeg se noget af Svendborg sund, jeg havde bådplads hos en trælast Bogøe & Riber så der var kun 250 m. over til båden, bådpladsen kostede den svimlende sum af 150 kr. om året. Egentlig var det blot bolværks plads og man skulle have nøgle for at komme ind på pladsen så der var ingen der ikke havde noget at gøre dér, der kunne komme ind. Jo der er mange gode minder fra den gang







Uanset hvor mange gruopvækkende historier om tortur og elendige og manglefulde leveforhold vi gamlinger kan diske op med, så tror jeg ikke meget på, at folk i dag vil resignere og sige, ja men så vil jeg da glæde mig over det overfyldt Das ude i den frostkolde baggård eller på hug ude på møddingen, og så bare leve videre med den slags "herligheder". Tiderne har skiftet og heldigvis!!
Selv jeg som nærmest olding, gider sgu ikke bruge skuret over ajlebeholderen, som min forgænger brugte. Det var så lille, at den lille trinde mand, måtte smøge seler og bukser af sig uden for hullet, og så bakke ind, og forrette for åben dør, til naboernes misnøje!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Jeg vil nu også mene det vil føles ukomfortabelt med kun een dør til selskabet i stuen


mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 25 mar 2014 13:33
Hej.
Jeg vil nu også mene det vil føles ukomfortabelt med kun een dør til selskabet i stuen


mvh

Især når der samtidig går en engel igennem stuen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Når nu i er i det nostalgiske hjørne

Fruens og min første lejlighed ( mens jeg studerede ) var da på 52 m2 med eget bad og toilet ( med indgang fra forgangen ). Det er så heller ikke mere end 35 år siden . Så jeg kan ikke helt være med Jørgen og ktm

Men-men----- den i dag fuldstændigt uundværlige telefon/smartphone som de fleste har mere end 1 af og bliver brugt og misbrugt alle mulige og umulige steder havde vi ikke - det var der ikke råd til - næh, skulle man ringe var det en tur i telefonboksen - og ingen kunne få fat i en lige så let som i dag - og Computer eksisterede kun på skolen for mit vedkommende - med hele 10MB pladelager indbygget i et skab, der virkede som køleskab og var lige så stort - Nej, vi vil ikke tilbage til de tider

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Hej.
Ahh - EISOE - den kører vi lige en tand videre.
Da jeg var edb-tekniker engang i forrige århundrede, var jeg på skole i Stokholm. Det var den gang disketter var på størrelse med tallerkener.
Vores lærer, Alf, var et meget underholdende menneske. En dag ville stationen bare ikke indlæse disketten.
Efter lidt forsøg stak han den en knytnæve på siden så det rungede - OG lortet kørte.
Så stod han bare med hænderne langs siden og sagde: ÅÅh Åndens sejr over materien


mvh

 varmetossen

Ja, det pladelager jeg nævnte var fælles for de 15 terminaler, der stod i EDB-klasseværelset - men vi havde da sørme da også mulighed for at gemme på hulstrimmel - jeg mener ikke vi havde nogle diskettestationer.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Og da jeg håber Tina tilgiver lidt skurvogn, har jeg også en om englen gennem stuen, men det blir når børnene sover

mvh

 varmetossen

hulstrimmel? det er da for vildt. jeg kan kun være med tilbage til tiden med båndstationer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af christiannielsen på 25 mar 2014 17:07
hulstrimmel? det er da for vildt. jeg kan kun være med tilbage til tiden med båndstationer.
Undskyld, Tina
Jeg fortsætter lige OT lidt endnu.
Hulstrimmel og båndstationer er 2 forskellige ting. På hulstrimmel kunne vi gemme et program eller programstump som så kunne indlæses senere ligesom en diskette - en båndstation er et lagringsmedie ligesom en Harddisk - blot uhyggelig langsom til at finde den stump man skulle bruge - fordi den skulle finde stedet på båndet først.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis