BIL BIL BIL BIL!!!!

hej alle.

har brug for lidt hjælp!!

vil gerne have hjælp til bil valg?

vi har pt en skoda fabia hatchback, en dejlig bil vi har haft fra ny årgang  06, har ikke haft de største problemer med den, kun service og normal slid

men men, vi fik i august en lille dreng og valgte dengang at se tiden an med hensyn til plads. kassen på barnevognen kan lige være bagi, og stellet på bagsædet samt hjulene tages af og ligges også ved stellet.

vi synes bare ikke at det er nogen særlig sjov løsning, da det tager tid, og hvis feks lille mand er utilfreds under kørslen, og mor skal om at sidde ved siden af ham, gør det det besværligt at skulle have det hele ud og om på forsædet. der kommer nok også en mere i fremtiden.

så vi tænker på at skifte bilen ud, til en større og måske nyrere.

problemet er bare at jeg er for nærig til at købe en ny bil, en oktavia, passat osv koster jo alle langt over 200-300 kg hvilket vi synes er for meget 

og skal de være billige har de kørt 1 milliard km, eller mega gamle.

har været ude og kigge på den der dacia, både logan og lodgy, hvilket tiltaler os meget, da det er billige nye biler, kvaliteten er okay, de køre godt og da vi ser en bil til transport, kunne det jo være fint men men vi vil jo heller ikke stå med en rust bunke eller smadre kasse efter 4 år fordi det var en lorte bil!!!



hva skal vi gøre? købe nyt og æde de månedlige afdrag men nyde en ny bil. eller købe en nyrere brugt i så fald hvilken, og så leve med at der råd til lidt sjov i hverdagen, men stadig risikere oftere værksteds regniger??


( den "nye" bil skal være efter 09 og være med 6 airbags og ESP.)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

hej alle. har brug for lidt hjælp!! vil... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18 mar 2014 20:48
Det er da godt at i to ikke er motor cykel ejere, en brugt mc. fås ikke under 10.000,00 kr. hvis den skal være bare noget lunde i orden, jo i kan sikkert få en Kineser for et par tusinde, desværre med kort levetid og dyre reservedele i stakkevis. Bare en MZ som min koster rask væk et sted mellem 10 og 15.000,00 kr i brugt og reservedele er hunde dyre efter hånden som der bliver færre og færre originale dele til bage. Bare en ny uoriginal lydpotte koster 2000,00 kr. og holder i mit tilfælde kun tre år ( vinterkørsel ) Et bagdæk holder til 5000 km. fordi jeg har sidevogn på. 
Vrøvl, min gamle trecylindrede veteran, en Yamaha XS750-2D, har jeg da kun måtte spendere 5,5 kg til + syn og plader. Men så flottede jeg mig også lige og ofrede 3 sæt nye klodser,  et komplet sæt platiner samt et nyt luftfilter, selv om det ikke var strengt nødvendigt. Som du kan se er det ikke helt umuligt, hvis man ellers har si ywn med sig. 

Men det kan da være, at en forvokset knallert står meget højere i kurs ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja sådan nogle forvoksede knallerter stå til svingende kurser

Har lige set at der er en i Touring nyt der vil sælge tre stk. MZ plus en elastik sidevogn for 10.000,00 kr. Det er så godt nok ældre maskiner hvor min er en af de moderne plastik maskiner på 300 cc. De kan som regel fås for mellem 6 og 10.000,00 alt efter stand. Sådan en som min med sidevogn svinger forgaffel og hele svineriet kan som regel købes for 25.000,00 kr.

For en 15 - 20 år siden kunne man være heldig at købe en 250 cc. for en 1000,00 kr. og køre hjem på den. De er steget ret betragteligt efter fabrikken lukkede, de laves på licens i Tjekkiet men der er noget værre skrammel, hvor tingene ikke er lavet ordentligt færdigt.

Få noget ordentligt!
En Honda CB750 1976 for kun 15.000 kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor dog det, jeg har da min Suzuki Burgmann 400 den klare det ganske fint  Men der kan ikke stables så meget på den, der er det praktisk med en kasse sidevogn på 62 x 200 cm. højden på siderne er 30 cm. Den kan der stables rigtigt meget ned i, på langture ligger jeg og sover i kassen. Når jeg ikke køre altså
Skrevet af ktm på 19 mar 2014 15:08
Få noget ordentligt!
En Honda CB750 1976 for kun 15.000 kr.
Hvorfor, dem ser man sgu på snart på hvert eneste gadehjørne.  

Den så er den sgu også for dyr. 

Åhhh, den var vist ikke til mig.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af Nitter på 19 mar 2014 17:24

Hvorfor, dem ser man sgu på snart på hvert eneste gadehjørne.  



Den så er den sgu også for dyr. 



Åhhh, den var vist ikke til mig.  





Hvad ville du sige hvis du kunne snakke Leif

Skrevet af Håndværkeren på 19 mar 2014 19:59


Hvad ville du sige hvis du kunne snakke Leif

At jeg troede du var rimelig skarp i din opfattelse Jørgen.   Der skulle stå "Og" i stedet for "Den".  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Næh i dag har jeg haft en 7 sover dag, var på KK. for at spise og faldt i søvn medens jeg sad ved bordet. Jeg ved godt at jeg har det der søvnapnø og at det er blevet værre med alderen, det er dog første gang at jeg sådan lige skvatter i søvn ved bordet på KK.

Heldigvis er der ingen der griner eller gør nar !

Jeg kender symptomerne, det er når jeg er meget afslappet eller keder mig meget, det er også derfor at jeg ofte holder pause på lange køreturer, ned af maskinen og gå lidt, lave et par gymnastiske øvelser.

Skrevet af Håndværkeren på 19 mar 2014 22:04

Næh i dag har jeg haft en 7 sover dag, var på KK. for at spise og faldt i søvn medens jeg sad ved bordet. Jeg ved godt at jeg har det der søvnapnø og at det er blevet værre med alderen, det er dog første gang at jeg sådan lige skvatter i søvn ved bordet på KK.

Heldigvis er der ingen der griner eller gør nar !

Jeg kender symptomerne, det er når jeg er meget afslappet eller keder mig meget, det er også derfor at jeg ofte holder pause på lange køreturer, ned af maskinen og gå lidt, lave et par gymnastiske øvelser.

Ntjaaaaa'e, den bøvs stammer fra jeg syntes, jeg blev nødt til og modererer
mit drilleri lidt og så ........ 

Ja, det duer ikke du falder i søvn ved styregrejerne. Af knallerten og få lidt gåtur. Men det sker vel også af og til sådan lidt ufrivilligt. Kan huske i mine unge dage, da krumtaplejerne i svinghjulssiden pludselig overhalede en, 10 km's march med dyret på slæb.

Øh, er ikke så lokal kendt at jeg ved hvad KK er for en "indretning". 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

KK. Er det billigste sted at spise god mad, 25 kr. for en god portion med ekstra opfyldning hvis man er mere sulten, Kaffen koster 5,00 kr. og så kan man drikke alt det man orker.

Og KK. betyder Kirkens Korshær

Det var en medarbejder fra KK. der hjalp mig med at få min Pension, efter jeg havde ligget syltet i to år på Bistand. Jeg har så givet igen af det jeg havde for meget, eks. hvis der er tilbud på Merrild kaffe køber jeg 10 poser som jeg giver dem, det er de vældig glade for. Jeg har rigtigt mange bekendte der inde og jeg får hjælp når jeg er nede i det sorte hul.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis