Møbelombetrækning - brug for hjælp til et "knappe problem"

Hejsa allesammen
Håber der er en derude som kan hjælpe mig med mit forestående problem.

Jeg er ved at ombetrække en gammel lænestol og det er gået godt indtil nu. Lænestolen har før haft 5 knapper i ryglænet (som var faldet af). Nu skal jeg sætte nye på, ovenpå det nye stof, men hvordan gør man det bedst, når man jo ikke kan sy igennem stolen, og samtidig gerne vil have knappen trukket ind i stolen, som på en pyntepude.
Skal man sy snor ind i stolen inden man beklæder stolen færdig, eller kan man gøre det på en smart måde, efter den er betrukket? - og i så fald hvordan? Håber nogen kan hjælpe mig videre mvh Iben

Stor hilsen fra mig
Hejsa allesammen Håber der er en derude som kan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det havde jeg da heller ikke regnet med at du blev fornærmet over, jeg har efter hånden lært lidt om dig.

En krillimillimeter er en myre fod der er banket flad og delt i tre

Kom til at tænke på den da du bankede ståltråden. 

Ok tak for du har udvidet min horisont, jeg havde ellers aldrig gættet det du forklare så fint

Vi er da vist i småtings afdelingen her', må ha' fat i luppen når der igen er myre at se igen her Nordenfjords.

Ps. Er det et' mål du lærer som dame/teater & konfektions skrædder eller som skibstømrer eller var det bådbygger?

Tror trådstarter er ved at være træt af dette tror du ikke?

Vi burde flytte til over hækken, med vores sludder/gas tror du ikke?

Undskyld til handywoman29.

Tak for lån.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Handywoman29 svarede aldrig på den bold hun smed i luften, så jeg tror hun for længst har tabt interessen for bolden.

Og det er jo det der tit sker her på LDS. at tråden ( ikke den der skal holde knappen ) går i en anden retning end forventet.

Næh det er min lille bror der altid har nogle sjove udtryk for tingene, den sidste jeg hørte og som var ganske ny ! Nu havde han beklædt båden indvendigt med "So flæsk"

Hvilket i oversat betydning er den form for skumvinyl man kan lime på glasfiber for at isolere og pynte lidt på over fladerne.

Han har også nogle maskiner der bruger tykstrøm, = 380 v.

Ja en helt uventet drejning for ikke at overdrive, hvilket Jyder er kendt for ikke at overdrive mener jeg.

Oh ja sådan er der jo så meget, men godt vi af og til kan "gasse" hinanden lidt.

Ingen grund til at alt skal være så formeldt og alvorligt, det giver livet lidt mere "kulør"

Den med tykstrøm har jeg vist aldrig før hørt, men har jo da heller ikke hørt alt endnu og heldigvis  for det.

Mojn.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det siges også, at den dag man har hørt alt falder ens øre af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis