Dewalt, makita, hitachi eller milwaukee??

Som ny husejer bliver man jo nødt til at have grejet i orden, og jeg har overvejet at købe et akku værktøjssæt af et af ovennævnte mærker, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket.

Det sættet gerne må indeholde er akku boremaskine, helst slag, rundsav, bajonetsav, vinkelsliber og en lygte. Ekstra batterier er et must og gerne 18 volt system.

Prisen er ikke alt afgørende, men det er kvaliteten derimod. Jeg kommer ikke til at arbejde meget med sættet men nok til at jeg ikke vil gå ned på udstyr

Hvor købes værktøj til gode priser, og hvad mærke har flest muligheder? Tænker bla. Muligjeder for at udvide sortimentet med andre legesager som passer med batterierne.


 

Som ny husejer bliver man jo nødt til at have... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har altid været stor fan af Bosch og bruger det næsten udelukkende - kan kun anbefale det. Tilgengæld er det måske i den lidt dyrere ende og gider man bruge meget tid på at researche kan samme kvalitet sikkert findes billigere :-)
Som ny husejer finder du nok også ud af, at der bliver nok ting at bruge penge på :-)
Efter min mening vil det være skørt at kaste så mange penge efter så meget akku værktøj, som du sjældent kommer til at bruge. Det var noget andet hvis du var håndværker hver dag fra 8-16.

Synes godt det kan retfærdiggøres at kaste et par tussinde efter en god skruemaskine, for den bruger man alligevel en del.
Men hvor tit bruger du vinkelsliber og bajonetsav? Jeg har en AEG vinkelsliber fra Harald Skrald til 199,- på tilbud, og en bajonetsav til 299,- på tilbud. Begge med 230v, og de skærer og saver sgu lige så godt som en Makita. Måske holder de ikke lige så længe, men så kan jeg købe en nye om 10 år, når de ikke kan mere.

Det er dit valg, men synes du bør overveje dine behov :-)
aaroe: Du har jo egentlig så ganske ret, og efter lidt betænkningstid siden jeg startede tråden er jeg nok også kommet lidt til fornuft Jeg er faktisk faldet over en Milwaukee bore skruemaskine på 18v 4 a som jeg nok ender med at købe, så må resten vente. Til gengæld investerer jeg nok i en god kap gerings sav til 220v senere på sommeren, når projekt ny isoleret garage går igang.

Mange tak for de gode svar indtil nu.


 

Jeg har lige været rundt I samtlige byggemarkeder I lokalområdet for at kigge på ny skruemaskine.

Jeg endte med at vælge en Dewalt DCD795D2 18v slagskruemaskine med kulfri motot og 2x2Ah batterier. Det var den der lå bedst i hånden for mig og den virkede meget handy og ikke for tung. Den fås også med 2x4Ah batterier (så hedder den M2 I stedet for D2), men jeg tror det er fint med 2Ah til almindeligt LDS-arbejde. Det påståes at man får 50% ekstra batteritid med kulfri motor, så jeg vil tro man kan stort set ikke nå at tømme den for strøm inden det andet batteri er ladet op.

Jeg glæder mig til at bruge den i weekenden!! Så skal der laves træterasse (100m2)!!

Venlig hilsen

Jens

Skrevet af Æblebjerg på 01 apr 2014 14:29

Jeg har lige været rundt I samtlige byggemarkeder I lokalområdet for at kigge på ny skruemaskine.



Jeg endte med at vælge en Dewalt DCD795D2 18v slagskruemaskine med kulfri motot og 2x2Ah batterier. Det var den der lå bedst i hånden for mig og den virkede meget handy og ikke for tung. Den fås også med 2x4Ah batterier (så hedder den M2 I stedet for D2), men jeg tror det er fint med 2Ah til almindeligt LDS-arbejde. Det påståes at man får 50% ekstra batteritid med kulfri motor, så jeg vil tro man kan stort set ikke nå at tømme den for strøm inden det andet batteri er ladet op.



Jeg glæder mig til at bruge den i weekenden!! Så skal der laves træterasse (100m2)!!

Jeg har prøvet at bruge den med 4 ah batterier, en virkelig stærk maskine, med god batteri tid.

Så helt sikkert en fin maskine du har fået dig, den lader vel op på 20 minutter, så jeg tror ikke du får problemer med at det er 2 ah batterier.

Desuden må man jo gerne klatlade på de nye li-om batterier.

Det er min erfaring uanset, hvor mange ah ens batteri er på, så løber det ofte tør for strøm, på de mest ubelejligere tidspunkter. 



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis