Dewalt, makita, hitachi eller milwaukee??

Som ny husejer bliver man jo nødt til at have grejet i orden, og jeg har overvejet at købe et akku værktøjssæt af et af ovennævnte mærker, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket.

Det sættet gerne må indeholde er akku boremaskine, helst slag, rundsav, bajonetsav, vinkelsliber og en lygte. Ekstra batterier er et must og gerne 18 volt system.

Prisen er ikke alt afgørende, men det er kvaliteten derimod. Jeg kommer ikke til at arbejde meget med sættet men nok til at jeg ikke vil gå ned på udstyr

Hvor købes værktøj til gode priser, og hvad mærke har flest muligheder? Tænker bla. Muligjeder for at udvide sortimentet med andre legesager som passer med batterierne.


 

Som ny husejer bliver man jo nødt til at have... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gå ind på Harald Nyb. og skriv nr. 79233 i søge feltet, Du kan også bare skrive Båndsav, kan du virkelig ikke tænke så langt selv, så mistænker jeg dig for at være, som du selv siger Retarderet
Kære Jørgen.

Inden du hidser dig yderligere op, vil jeg gerne bede dig om at forholde dig til hvad tråden handler om.

Vi snakker om håndholdt værktøj på batteri......... Den de har hos harald nyborg er vist kun håndholdt og batteridrevet, hvis man hedder hulk og har et batteri på 230v.

Henrik.
Det havde jeg så ikke lige observeret, at det skulle være håndholdt. Vidste faktisk ikke at man kunne få en håndholdt båndsav. Hidser mig op, næh jeg sad nærmest og skreg af grin
Det gamle ordsprog: tænk, før du taler, gælder også på nettet. Men heldigvis har vi da smileys. Så kan man være nok så nedladende man vil. :-) :-) :-) :-) bare der er nok af dem. ;-)

Problemet er nok snarere at jeg får formuleret mig forkert, så du misforstår min hensigt.

Jeg tror ikke du er retarderet eller noget i den retning, jeg skrev i "skurvogns sprog" som jeg ofte gør når jeg vil gasse andre, der er intet ondt i det, jeg afskyr sarkasme og spydigheder, men en hver chance for at lave fis med spørgeren lader jeg ikke gå forbi

Annonce
Der kan da ikke være den store tvivl i og med der bliver snakket akku igennem hele tråden, og der sågar er et billede af den
Og skur vogns sprog fungere desværre ikke særlig godt på nettet.. Fordi man er pensioneret håndværker og har en god viden, behøves man jo ikke være en total bedre vidende idiot at høre på

Hhaaamsdk,
Prøv at kigge denne tråd http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=240721
Der kan du se hvad sådan en bandit kan modificeres til.. Alt andet har jeg ikke nogen anelse om hvad den kan en bajonet sav, eller lign ikke kan
Og skulle den modificeres kan man ligeså godt købe den model håndværkeren henviser til

De bedste hilsner Emil 
Hej.
Her er en lille ting jeg fandt i vores hus. Et lille plan til montering på en bordkant lige til småting som hyldeknægte osv. Det er en Bosch-del, formodentlig købt for 7-8 å siden.



mvh

 varmetossen

Skrevet af hhaaamsdk på 22 mar 2014 20:45



Jeg har lige købt en Bosch gsb 18 VE-2-li med aluhus. Den er sindsygt stærk, og virker nærmest umulig at ødelægge. Og bosch har efterhånden temmeligt mange fine 18 volts maskiner der bruger de samme batterier.



Glem de der samlede sæt.. Man har jo abolut intet at bruge en kuffert med hjul og en fesen lommelygte til, så hvorfor betale for dem? Men det er jo smag og behag. :-)


Den maskine (og Bosch blå serie i det hele taget) kan jeg også anbefale på det kraftigste. Jeg købte min for et par måneder siden, og den har været intet mindre end uundværlig mens jeg byggede vores 16 m2 stålterrasse, med rigtig mange boringer i 7 mm. stål.

Bosch lover at den kan falde 2 meter ned på et betongulv uden at tage skade - dette udsagn kan jeg godt tilslutte mig .

Jeg er i det hele taget ved at opbygge min "værktøjspark" i blå Bosch, efter at have haft grøn Bosch i flere år. Blå Bosch synes jeg bare virker til mig, men det er jo tit et religionsspørgsmål.




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Skrevet af Offshore-Tossen på 24 mar 2014 21:19

Der kan da ikke være den store tvivl i og med der bliver snakket akku igennem hele tråden, og der sågar er et billede af den

Og skur vogns sprog fungere desværre ikke særlig godt på nettet.. Fordi man er pensioneret håndværker og har en god viden, behøves man jo ikke være en total bedre vidende idiot at høre på



Hhaaamsdk,

Prøv at kigge denne tråd http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=240721

Der kan du se hvad sådan en bandit kan modificeres til.. Alt andet har jeg ikke nogen anelse om hvad den kan en bajonet sav, eller lign ikke kan

Og skulle den modificeres kan man ligeså godt købe den model håndværkeren henviser til
Jeg er ubetinget enig; gider heller ikke det der primitive håndværkersprog - det kan de gemme til skurvognen. Vi har sågar haft flere håndværkere gennem tiden, der troede de kunne komme i vores hjem og praktisere dette - de er som regel ude igen, lige så hurtigt som de kom ind . Og man ringer ikke efter dem igen - der er jo heldigvis mange at vælge og vrage imellem .




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Men for at svare på topic starters spørgsmål, så vil jeg klart gå efter blå bosch eller makita uden tvivl..
Jeg har arbejdet med samtlige mærker, og er endt op med blå bosch fordi solo maskinerne er oftest billigst, der er et kæmpe udvalg så du kan udvide dit sortiment af legetøj. Batterierne er billigere, deres L-boxx system kasser er pisse smart og robust, kvaliteten er i top og ydelsen samt finesser er god
Hitachi og milwaukee vil jeg undgå, milwaukees batterier døde for et godt ord desværre, og hitachi kvalitet på deres værktøj samt holdbarhed er bare ringe.. Det er bare min mening

Igennem min tid som håndværker og udpræget gør det alt selv mand har jeg efterhånden (mis)brugt meget forskelligt grej, så det er bare min uforbeholdene mening

De bedste hilsner Emil 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis