Problemer igen igen. W8.1

Efter min kælekat har udført sin vanlige catwalk over tasteturet, mens jeg læste lidt på LDS, er min Internet Explorer pludselig holdt op med at fungere ide alle menupunkter er grå, dvs. de er indaktive. Selv det punkt der skulle fortælle om alle Microsofts rettigheder er "dødt", så den er HELT HELT gal.  

Har prøvet at finde en IE 11  og installere på ny, hvilket jeg ikke kan da IE 11 er installeret i forvejen 

Har prøvet om jeg kan slette IE 11 uden held. Det syntes ikke at kunne gøres på den almindelige måde. 

Dette indlæg er skrevet i Google Chrome, som jeg overhovedet ikke bryder mig om, men Chrome har været min redning flere gange når MIE ikke virker på netbank osv. 

Hvad gør man for at få den f...... IE op at køre igen ???  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Efter min kælekat har udført sin vanlige catwalk... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af henrikh29 på 04 mar 2014 21:34
Nå du kan huske det gamle CP/M system. Ja det har jeg også haft et enkelt bekendtskab med. Det var før der var noget der hed pc'ere, men så kom IBMs 8086, 80286, 80386 osv og så tog fanden da ved det.


PS CP/M var ikke lavet af Microsoft, men Digital Research - faktisk nogle år før MS/Bill Gates kom på banen.
Åhh, så er du er vist for ung til det huskeri.  Ja, CPM blev udviklet som operativsystem til Intels 8080 CPU af firmaet Digital Research. En 8080 kørte med en clockfreq på under 2 MHz, typisk 1,8. Desværre led CPM af den fejl der ikke var et officielt disketteformat,  så det var så som så med data og programudvekslingen. Endvidere var der nogle computerfabrikanter der snød med hvor deres bios skulle ligge i adresse samt hvor CPM's kaldeadresse var osv.  Det ville sige man kunne ikke uden videre være sikker på at et CPM program også kunne afvikles på alle CPM maskiner, selv om det burde kunne.

Senere kom CPM 86 til, der var skrevet til intels 8086 processor der sad i IBM's første PC'er. Ved egentelig ikke helt hvad der skete, for MSDOS lignede en klon af CPM 86 til en forveksling. Men fakta er at da IBM startede en produktion op af små computere blev det ikke DR (Digital Research) der skulle levere OS, men Microsoft og deres klon MSDOS. Set bagud var det sikkert et spørgsmål om ussel mammon. DR lavede faktisk efterfølgende et OS (DRDOS) der så igen var bedre end MSDOS og kunne afvikles på en IBM kompatibel maskine og afvikle et MSDOS program.

www.da.wikipedia.org/wiki/CP/M

Og så kom Windows der startede som en overbygning på MSDOS osv.

Pst. De første Windows udgaver kunne også afvikles på en maskine under DRDOS, vist helt op til Windows 3.11. 

Bliver helt nolstaltisk.  Det er sengetid, godnat.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis