Polo fra 1994 døjer med at starte.

Hej.

Jeg har købt mig en gammel polo fra 1994 som bil nr 2, men her 14 dage efter køb er den blevet lidt træls til at starte.

Jeg skal holde den utrolig længe på starteren med speederen i bund, så til sidst så hopper den igang, men så skal man lige holde speederen nede, til den begynder at tage mange omdrejninger, og derefter kan den så holde sig i tomgang.

Hvis så den bliver stoppet igen, er der der ingen problemer før den har stået stille i en del timer.

Den har hopet lidt ved gearskift imens jeg kørte, men det er den stoppet med igen.

Nogen der har en ide til hvad det kan være, jeg skal have kigget på???
Hej. Jeg har købt mig en gammel polo fra 1994... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med "ingen kaburator sprit"?
Med direkte indsprøjtning i forbrændings kammeret er der ikke brug for en karburator kun et luft indtag. Der duer det ikke at tilsætte sprit, da der så vidt jeg ved sidder et vandudskilnings filter før doser pumpen.
Prøv at snapse den, dvs. hæld en lille sjat benzin direkte ned i luftindtaget når den er kold (toppen skal af oven på luft/gasspjældet), hvis den starter på det så er det benzin tilførslen den er gal med.

Den skal så ikke have fuld gas som du normalt gør.

Jeg taler om ca. en propfuld fra reservedunken. Ikke større mængder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Nå så har vi arbejdet lidt på den gamle polo.

Jeg kørte den på værksted i torsdag for at finde fejlen lidt hurtigere, og de fandt ud af at det var galt med Hall-giveren, og skiftede den, men da vi kom til lørdag morgen viste det sig så at det ikke havde løst problemet, så jeg kiggede lidt selv på den her i weekenden.

Der kommer fint benzin ind(tog luftfilter og "hus" af), men den starter bare ikke. Når så jeg drejer nøglen fra tænding igen, så kommer der hvid/blå røg op af gasspjælet(altså hvis den ikke kommer igang)

Når så jeg har fået den startet, så kører den med ca 1000 omdrejning ved tomgang, men når så jeg har kørt mig en lille tur, så den er blevet lidt varm, så står den efterfølgende med 700-800 omdrejninger i tomgang, og hakker sådan, ligesom den er lige ved at gå i stå. Lidt ligesom om at tomgang skulle instilles lidt højere.
Så må det jo være din tænding det er galt med, når den får benzin !
Annonce

Havde en Passat med lignende symptomer, det var en blændhætte på en af de små slanger der går ind under karburator / Indsprøjtningsenheden, der var faldet af. Jeg lavede en prop med en skrue og spændebånd og vupti var jeg kørende. PS. Hvad er en Hall-giver ?? For mig lyder der som en penge ned i lommen på en mekanikker giver.   MVH Søren

Skrevet af veteranen på 10 mar 2014 19:37

Havde en Passat med lignende symptomer, det var en blændhætte på en af de små slanger der går ind under karburator / Indsprøjtningsenheden, der var faldet af. Jeg lavede en prop med en skrue og spændebånd og vupti var jeg kørende. PS. Hvad er en Hall-giver ?? For mig lyder der som en penge ned i lommen på en mekanikker giver.   MVH Søren

Havde en Passat med lignende symptomer, det var en blændhætte på en af de små slanger der går ind under karburator / Indsprøjtningsenheden. Det samme her på min med motor kode RP. Så søg efter om den kan få falsk luft enten ved flancen på kaburatoeren ser sådan ud til min RP motor. http://www.thansen.dk/product.asp?c...1040821112
@ veteranen: Hall - giver = toppunkt føler.
..også et svagt punkt på Fiat Tipo og Toyota Carina E

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Jeg tænker temperaturføler. Den drukner nok når du kun kan starte med fuld gas - altså meget luft til meget benzin. Prøv lige at skifte den så tror jeg du kører igen. Jeg har prøvet den fejl et par gange, og din mekaniker har jo kontrolleret tænding og du har konstateret den får benzin. Og når de to ting er der og Hall giveren er skiftet, så ved motoren også den roterer, så mangler den jo bare blandingsforholdet fra temperatur føleren, og den giver nok bare signal til ekstremt fed blanding

Er du sikker på der overhovedet er en hall giver? Jeg er sikker på den er med Alm rotor forder. Men du tager lige låget af den, giver et skud wd40,det samme med tændkabler.
Hvis det ikke hjælper er det måske en temperatur føler, eller en vakum slange.
Når motoren er varm, så tag stikket af temperatur føleren, der er måske 2. En til instrument og en til styring.
Lav samme øvelse når den er kold.
Du bor afholde dig fra at snapse en motor med mono point indsprøjtning, der er risiko for tilbage brand.
Karburator sprit skader ikke, men hjælper nok Heller ikke.
Har du en motorkode,?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis