LED + Lysdæmper = Summer

Hej.

Jeg har lige installeret 6 stk spots med LED som er dæmpbar.
Men når efter jeg har monteret skydelysdæmper, så summer de, når de er tændt.
De summer uanset set og lysdæmperen står på fuld power eller er dæmpet.

Mht. pærerne, så har jeg bevist købt dem af meget høj kvali. Har læst anmeldelser af dem og her får de kun ros.
Jeg har været i kontakt med firmaet hvor jeg har købt dem, de har sendt mig et andet mærke, men de summer også. Så de kender ikke løsningen på mit problem.

En herinde, der har en idé til, hvad denne summen kan skyldes?

Hej. Jeg har lige installeret 6 stk spots med... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har været i kontakt med dem.
De skriver det, fordi der ikke er mange, som kan med touchdæmperen.
Det var dem der foreslog jeg skulle prøve anden dæmper (drejedæmperen)
Jeg siger tak for forsøget
Hej.

Jeg mener at de fleste dimmere har et arbejdsområde i watt. Mine i stuen kan ikke klare mere end et sæt af de halogen lamper der tidligere var monteret på hanebjælkerne. Så der kom en på hver af de to dæmpere.

Men da moderne LED pærer har et maget lavt energiforbrug kan det være din dimmer ikke kommer langt ned i forbrug.
Specielt ikke da det er en 230V udgave.. der kan fåes 12V dimmere der arbejder på langt lavere forbrug.

Husker et og anden med at der på Alibaba ikke kom nogen "inline dimmer LED 230V" op i søgningen, mens der kom masser med søgningen "inline dimmer LED 12V"

NVH Njord

MVH Njord
og dæmpe led kan være noget rigtig l*rt.

1. hvor mange led pære har du sidende på lysdæmperen?
2. hvad sker der hvis en enkelt af ledpærene udskiftes med en alm halogen?
2. men kan evt prøve med en tavle lysdæmper (http://www.direkte-el.dk/pi/Lysdæmper_til_LED_lyskilder_SILVER_8336_1331.aspx)
3. har haft gode efaringer med eltarko tavle lysdæmper.. http://www.greenline.dk/Tavlemateriel-9/Tavlelysdaempere-262
Annonce
Der findes også denne dæmper specielt til LED:
http://www.yousave.dk/shop/lysdaemper-for-led-3678p.html

Den er dog så dyr, at det nok bedre kan svare sig at beholde halogenpærerne :-(

Støj fra dæmper/led er vist ganske almindeligt fænomen. Nogle kan høre det - andre ikke. Synes at have læst et sted, at en ren omsk belastning af dæmperen, kan afhjælpe det. Men så afsætter man jo også effekt der, som man ikke får noget ud af. Men prøv at starte med at lade én halogen sidde, som en anden også foreslår.
Prøv at skrive hvad din lysdæmper hedder helt præcist ? En skydelysdæmper kan både fåes som CR og LR model. Og hvis det er LR modellen du har (ohmsk belastning = glødepære/halogen) er det derfor. Det skal enten være en CR lysdæmper eller UNI. Jeg har selv de pære du skriver. Og de virker både med min skydelysdæmper (350 CR) samt mine ihc lysdæmpere.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Som fudji skriver så prøv at skiften den ene LED til halogen som en prøve.

Jeg tror nemlig det har med for lavt watt forbrug i forhold til dæmperens min. watt forbrug at gøre.

De fleste LK dæmpere har min. forbrug på 20W og hvis du har 6*4 watt LED så er det 24 watt og det lige i underkanten, og så kan dæmperen brumme (eller får pærerne til at blinke).

Hvis jeg har ret så er det ligegyldigt, om du bruger skydedæmper eller drejedæmper. Samme problem. Jeg har nemlig samme problem i vort køkken, hvor der sidder 6 spots. Sætter jeg LED i alle, blinker lyset uanset om jeg bruger skyde- eller drejedæmper. Men har så løst det ved bare at lade den ene være halogen. Har dog bestilt nogle 9 watt LED fra england som jeg vil prøve med. 9*6 =54 watt så burde det være nok ;-) Og lyser de for meget, kan de jo bare dæmpes.
Tak for alle svar.

Nu har jeg forsøgt at skifte den ene ude med halogen. Det hjælper ikke noget. De andre LED fortsætter med at summe
Jeg har en CR lysdæmper, da jeg var sikker på der var forskel, så forhørte mig inden købet.

Jeg vil meget gerne undgå at bruge en tavlelysdæmper, da det fjerne lidt effekten af det jeg vil opnå, men kan være den sidste løsning.
sunflux led pære, virker med en skydelysdæmper allerede fra 3 stks. af, så det er ikke belastningen, som ellers rigtigt nok kan lave problemer. Er du sikker på du har fået den sunflux type der kan lysdæmpes ?? De laver både nogen som kan og som ikke kan.


Forresten, summer de lige meget, morgen som aften ??
Og har du et multimeter (måleapparat) ??

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis