Renovering af garage/hobby rum

Hej

Jeg skal til at renovere min garage og taget skal udskiftes.

Jeg ønsker at hæve mit tag og samtidig isolere det med 250mm. Der er fladt tag med tagpap med 10 cm beton plade under. 
På hvilken både får jeg revet den beton plade ned uden at smadre hele garagen.?
Taget skal udskiftes da det er utæt.

Har også planer om at isolere gulvet. Der er 5 cm min.uld og 6 cm lecakugler pt.
Vil bryde gulvet op og grave ud og isolere med 300mm isolering..
Hvordan undgår jeg at sokkel skrider??

Garagen ligger op til hus og ville samtidig med gulvprojekt føre fjernvarme derud.


Jeg takker på forhånd for jeres hjælp.

God aften til jer.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det ikke lige var fordi du ville hæve lofts højden, kunne en udskiftning af tagpappen sikkert gøre taget tæt igen. Men du er nok nød til at tømme garagen medens du banker taget ned, og det kommer nok ikke i et stykke, for der er tentor stål net inden i !

Hvis din grundmur ikke går de obligatoriske 80 90 cm ned i jorden, skal du nok ikke grave for dybt ! 

Hvorfor vil du have betonpladen ned??

Den kan sikkert løsnes hele vejen rundt og så er det "bare" og løfte den 20 cm klodse op og så igang med at mure. Når det er tørt sætter du "bare" taget ned igen. Det er noget med nogle donkrafte og noget for at gøre det men er sikker på man kan gøre det, har lige gjort det samme med en betonbjælke på arbejde som var belastet af en anden konstruktion samtidig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt du får det til at lyde så nemt, men der er stor forskel på om du skal løfte en beton bjælke og et helt tag ! Bjælken kan du løfte med donkrafte i hver ende, et tag skal løftes mange steder og der skal gøre korrigeret så hele tagfladen løftes på en gang, ellers vil den flække mange steder og det tror jeg ikke på at den vil kunne holde til.

Desuden skriver spørgeren at han vil isolere med 250 mm. isolering, så mon ikke der skal løftes mere end 200 mm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis