Vurdering af tilstandsrapport

Hej allesammen

Min kone og jer er ved at købe vores første hus og har fundet et som vi godt kan lide. Jeg har nu fået fingrene i tilstands rapporten og her er der nogle K2'er / K3'er jeg ikke ved hvor alvorlige / dyre de er. Håber at i har tid til at se på den

Tagkonstruktion/belægning
K3 Der er stedvis revner i rygningsplader og enkelte tagplader.
Note: Der er ikke konstateret synlige utætheder, men skaden er af et sådant omfang, at yderligere skadesudvikling må forventes.

Vådrum (badeværelse, toilet og bryggers)
K3 I begge brusenicher er gulvklinker stedvis med manglende vedhæftning.
Note: Der er mangelfuld vedhæftning til underlaget i vådzonen. Der er risiko for fugtgennemtrængning til andre konstruktioner og dermed følgeskader.

K3 I bruseniche i badeværelse ved køkken er vægfliser stedvis med manglende vedhæftning.
Note: Der er mangelfuld vedhæftning til underlaget i vådzonen. Der er risiko for fugtgennemtrængning til andre konstruktioner og dermed følgeskader.

K3 Ved gulvafløb i begge badeværelser slutter risten på gulvafløbsskålen ikke tæt mod afløbsskålen - afstanden er udfyldt med beton.
Note: Der er synlig betonkant mellem afløbsskål og rist. Der er risiko for fugtindtrængning i omliggende konstruktioner og følgeskader.

Sekundære bygningsdele
K2 I soveværelse ligger trægulv i spænd og gulvet virker ikke vandret.

Indervægge/skillevægge
K2 I baggang er puds på ydervægge med enkelte revner og stedvis med manglende vedhæftning.

VVS-installationer
K3 Der er rust/tæring på enkelte rør/samlinger under varmeinstallationen.
Note: Der er rudt/tæring på rør, som kan medføre utæthed og vandskade.


Huset er bygget i 1973 og er et murstenshus

Hej allesammen Min kone og jer er ved at købe... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håndværkeren svarer som sædvanlig som han har forstand.

Der er INGEN sammenhæng mellem K3 og pris på udbedring. En K3 kan koste 50 kr at fikse eller 500.000. Det samme gælder fsv. en K2 eller K1.

Et par nye rygnings/tagplader koster måske 500 kr. hvis du selv skifter dem. Når de er revnet er det automatisk en K3. Hvis der ingen revner var, ville der ingen anmærkning være.

Lidt løse fliser har alle ældre huse.

Trægulvet der buer kan være tegn på andre og værre problemer (opstigende fugt), men kan også bare være dårligt håndværk. Lidt mærkeligt at det ikke er en UN.

Det mest alvorlige (dyre) er afløbsskålen, den vil jeg foreslå udbedret sammen med evt. nyt badeværelse. Og så snakker vi efterisolering, gulvvarme osv. Alternativet er bare at hakke skålen op og støbe korrekt afløb igen. Det er måske 10.000 kr.

http://www.bolius.dk/k1-skader-kan-vaere-dyrere-end-k3ere-16759/
ja der er ingen sammenhæng mellem kategori og pris.
og ja løse fliser og afløbsproblemer er der i de fleste ældre huse. og det er ikke sikkert det er noget der behøver at blive lavet med det samme. Og det kan måske udsættes et par år for små penge, hvis i planlægger at lave renovering alligevel.
Jeg ville hyre eller lave en aftale med en håndværker i kender til at tage med ud og kigge på huset. Det behøver ikke være det store der skal laves for at det er ok.
Husk at den byggesagkyndige er forsikringens mand og derfor skal påpege alt der kan komme til at koste penge for dem, så de kan fraskrive sig evt erstatning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis