rustarbejde på vanger/ramme

hejsa

ja jeg har det jo med at kaste mig over nogle indimellem ret håbløse projekter  og denne gang er ingen undtagelse  jeg har byttet mig til en Nissan Patrol 6 cyl 3,2 TD fra 1986, en gammel svend med en fantastisk motorlyd

nu er jeg så igang med rustarbejdet, hvilket der er RIGTIG MEGET af i karossen, og alle andre fornuftige mennesker ville ikke røre det med en ildtang  men nu er jeg ikke alle andre og da slet ikke fornuftig  jeg har en anden bil hvor jeg plukker dele fra, ellers ville jeg ikke ha gjort det  
MEN er aligevel gået lidt i tænkeboks, for rammen som jeg ellers troede var fin og sund, viser sig at have noget ret kedeligt rust et par steder  det er ikke umuligt at lave, men jeg er kommet i tvivl om hvor uvenner jeg kan blive med synsmanden når jeg engang kommer der.

rusten er lige over fjeder fæstet, og jeg syns at kunne huske noget om mindst 20 cm fra fastgørelsespunkter af den art


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hejsa ja jeg har det jo med at kaste mig over... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men jeg har altså også svejse en bil, magen ved din, op fra bunden af :-D du er ikke ene
ja det går da fremad med rustarbejdet  og syns selv jeg slipper heldigt fra det
i dag fik jeg så os en pladesmeds ord for det   hans kommentar til det stykke indervange/ramme som der også er billede af længere nede var nemli " nå ja, men den ser da sund ud i indervangen"  det stykke havde jeg så lavet tidligere på dagen



når først det er gundet, malet og rustbehandlet ser det ganske originalt ud



det stykke her var der hul 3 steder af markant størrelse, desvære fik jeg ik lige taget billeder af før arbejdet



her er så undersiden af rammen, det bliver det næste der skal laves. men hvornår ved jeg ik, da der jo også skal være tid til de andre projekter jeg roder med
bla. en gaaaaammel Cresent 4hk påhængs motor, som jeg har fået op under neglene  en ny tændspole og så skulle den være klar til at fungere som reservemotor til båden, men det er jo et andet sted jeg måske kommer til at snakke om den

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også