'dutter' til krykker

Er der nogen, der kan fortælle, hvordan man indfarver grå 'dutter', så de bliver sorte.
De sorte har vist sig umulige at skaffe i den brede udgave.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bliver de ikke sorte efterhånden ? Ellers prøv med vandfast speedmarker ("tusser").
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kunne man tænke sig, at ovnsværte kunne bruges? Altså det sorte stads man sværter en brændeovn med, og så er det billig. Det er ikke til at få af, hvis det kommer på noget andet, heller ikke fingrene, så det må være meget modstandsdygtigt.
Det var måske et forsøg værd, for det trænger ind i huden og derfor vel også i en gummidup, mens maling jo slides af.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Vedr. sorte dutter:
Jeg har ladet mig fortælle, at det sorte stads, som undertiden bruges til at sværte kakkelovne ind med, ikke lader sig tørre helt, uden en kraftig varmepåvirkning.Det kan hverken stok eller dutten tåle.
Det vil altså sansynligvis smitte af på fingrene, hvis det bliver brugt på dutter. Nu er der jo det, at det nok er sjældent at der rørers ved dutterne med fingrene, for hvis man har nødig at bruge stokken der sidder på dutten, kan man sikkert ikke nå helt derned, hvor dutten sidder.
Jeg tror ikke, at amtetsvejvæsenet ville skælde ud over, at der bliver afsat sorte pletter på fortovene, og i forgængerovergangene, men der kunne jo være en emsig embedsmand som syntes det er noget svineri, og så skal han jo ud og følge sporene.
Dette er forholdsvis nemt klaret, ved at tage en taxa det sidste stykke vej til sin bopæl.
Så- det er måske en rimelig løsning med kakkelovnssværte.
Leon.
Hvis nu bare fortorvene var lagt med sorte fliser, så var hele problemet løst, og et utal af taxier vil blive frigjort, når de ikke skal køre sortdupperne det sidste stykke vej.
Så hermed en indtrængende opfordring til hele landets kommuner og amter.

Mvh. JørgenE
Hej Leon

Dit svar rummer jo en god humoristisk løsning på et af problemerne med en evt afsmittende ovn sværte. Men det andet og lidty værre er at gulvene hjemme hos mig endnu ikke er kulsorte efter renovering af gamle motorcykler eller lignende i stuen wink Hvis fruen for lov at bestemme kommer det heller ikke til at ske ! Jeg har ofte set stokkebrugere anvende deres stokke, indenfor´og jeg kende desværre ikke et middel til at fjerne dupmærkerne efter ovnsværte !!

Men ellers et godt forsøg på at eliminere et af problemerne med ovnsværten.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Annonce
Hej Jørgen E. og Njord!
Jeg havde i farten overset problemet med parketgulvene hjemme hos duttebrugerene.
Jeg mener ikke, at vi skal søge en løsning der omfatter afrensning af ovnsværte på gulvene. Duttebrugerene er nok ikke i stand til det, der er alt for langt ned, og når de endelig er nået der ned, så er der alt for langt op.
Hvis en listig person nu ville bringe ordet "Hjemmehjælper" ind i debatten, vil jeg bare lige bemærke, at der med garanti ikke, i hjemmehjælperenes arbejdsbeskrivelse, er nævnt noget om "Duttemærker", så fagforeningen vil sikkert blive draget ind i sagen, og inden vi ser os om, kan vi læse i morgenavisen, at landets hjemmehjælpere Dutte-strejker.
Nej, vi må nok, for at få løst problemet, droppe ovnsværten, og efterlyse et andet og bedre forslag, hvis disse dutter altså absolut skal være sorte, der er jo så mange andre farver at vælge imellem, hvad f.eks. med orange.
De bedste hilsner
Leon.

Ked af at sige det, men sikken en gang sludder Leon. Så er det sagt.

Har du da nogensinde set en orangefarvet brændeovn? Nej vel!

Nej, vi må via vores politikere klare problemet, og det haster inden alle parketgulve bliver ødelagte - og vil de ikke, må vi via stemmesedlerne sørge for at det bliver gjort. Om det så skal være et krav om mørke fliser/gulve eller en kraftig forskning på Risø i at indfarve dupper - så er det vores pligt at sørge for, at det bliver gjort - hellere i morgen end i overmorgen.

(En løsning imellem os fra siden kunne selvfølgelig være, helt at fjerne dupperne....

Men så glider krykkerne ud tænker du...

Ja, det ved gud de gør, men.....

VI HAR STIMOROL

ny hovedsponsor - lettygget, virker det ligesådan anbragt under stokken - kunne det være en alternativ mulighed? - og endnu en eksportmulighed for Stimorol - vores stolte danske tyggegummi sin huserer i Rusland, og nu hvor vores politikere synes, at formandsskabet er mere vigtigt end sortdupperne? ))

Er det lidt lang ude?

Ok, man har da vel lov til at være alternativ i sine løsningsmodeller for ploblemanskuelserne i stedet for blot at lave modulære ortodokse systemløsninger her i en senretiradisk brydningstid - ikk.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
PS: Jeg kunne ikke komme på flere ord, jeg ikke kendte wink

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Nu skriver du nok så frejdigt et og andet omkring vort nationale STIMOROL, men fakta er at familien Bakker netop har solgt Dandy og dermed STIMOROL til en stor engelsk koncern. Men hvis de er på sponsor holdet kan vi vel tilgive lidt alligevel !!!

Venligst Njord smile

MVH Njord
Jamen-Jamen,
Jørgen, jeg bragte kun farven "orange" ind i billedet fordi D.S.B. har sat den i samme prisklasse som sort, og jeg havde den opfattelse, at disse dutter skulle være rigtig billige, uden regning o.s.v..
Hvorfor ikke en orange brændeovn, det vilde da matche meget godt med ilden.
Jeg er ikke helt sikker på Stimorol, jeg kan se for mig, at stokkene trækker lange klæbrige tråde efter sig, som andre kan gå og falde over, eller sidde fast i, for derefter at fortsætte med at trække lange klæbrige tråde efter sig. Det ville blive tyggegummi, på kryds og tværs over hele Danmark, vi må jo huske på, at der er rigtig mange, der benytter sig af svarene på disse sider.
Jeg giver Njord ret i, at det er bedst, når løsningen er pære Dansk, og det skulle vi jo nok kunne finde ud af.
Lad mig så, til sidst, komme med et helt reelt bud:
Man går,(eller tager en taxi) ned til det lokale supermarked, (det behøver naturligvis ikke være lokalt, det kan udemærket være på Bornholm eller i Jyland) her køber man så 2 stk. deodoranter med sort hætte, der er flere størelser, og dufte, at vælge imellem. Når man kommer hjem, eller bare ude på fortovet, klister man hætterne på stokkene med noget silikone,
de tilovers blevende deodoranter forære man til dem der sidder på bænkene og drikker bajere.
Så skulle den vist være hjemme!
Leon.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også