Digitale DVB-C signal slår ud

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan ses i vedlagte video (http://youtu.be/7oAkOTfLx68). Jeg har prøvet med forskellige godkendte ledninger og med to forskellige modtagere. Problemet er det samme.

Det mærkelige er, at problemet er periodisk. Det forekommer sjældent om aftenen, men det meste af dagen er det der i forskelligt omfang.

Så vidt jeg ved, er stikdåsen af ældre herkomst. Kan dette have betydning? Altså udefrakommende stråling? Og i såfald hvilken?

Eller kan det have noget at gøre med installationen. Vi trækker i foreningen signalet ned fra to modtagere på taget, igennem en hovedstation og ud via ældre ledninger til lidt over 300 outputs. Her tænker jeg, at mit signal måske er mere stabilt, hvis andre også har deres tv tændt.

Det skal siges, at mine to naboer ikke har dette problem.

Er der nogen med en eventuel forklaring eller løsning på problemet?

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Hvidemose på 16 jan 2014 16:23


Tv-et kan kører op til 1080i, men ikke 1080p. Boksen kan komme op på 1080p. Fejlen er den samme på tv-et om jeg indstiller den til 720, 1080i eller andet. HDMI-indstillingen på tv-et er begrænset til lyd i form af digital eller analog, hvilket heller ikke giver en forskel... desværre :-(
Jo ja, mener at ved 1080i sendes hver anden linie hver anden gang som med de gamle analoge TV signaler. Hvorimod ved p udgaven kommer hele siden ved hver frame. Dvs. at datastrømmen kun er halv så stor i "i" udgaven.

Ja, der er jo nok ikke andet at gøre end at skifte flimmeren ud.   Men så burde du jo også kunne undvære boxen og dermed får du en fjernbetjening mindre til og ligge at flyde.  

Du kan naturligvis også køre SCART men det er knap så godt et billede du får der.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis