Digitale DVB-C signal slår ud

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan ses i vedlagte video (http://youtu.be/7oAkOTfLx68). Jeg har prøvet med forskellige godkendte ledninger og med to forskellige modtagere. Problemet er det samme.

Det mærkelige er, at problemet er periodisk. Det forekommer sjældent om aftenen, men det meste af dagen er det der i forskelligt omfang.

Så vidt jeg ved, er stikdåsen af ældre herkomst. Kan dette have betydning? Altså udefrakommende stråling? Og i såfald hvilken?

Eller kan det have noget at gøre med installationen. Vi trækker i foreningen signalet ned fra to modtagere på taget, igennem en hovedstation og ud via ældre ledninger til lidt over 300 outputs. Her tænker jeg, at mit signal måske er mere stabilt, hvis andre også har deres tv tændt.

Det skal siges, at mine to naboer ikke har dette problem.

Er der nogen med en eventuel forklaring eller løsning på problemet?

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke er problemer med scart, så er det jo ikke antennesignalet den er gal med.

Har du prøvet med et andet HDMI kabel? Jeg havde på et tidspunkt et, hvor jeg over tid fik problemer med at se bestemte ting pga. problemer med den kopisikring noget indhold har. Et nyt kabel løste problemet.

En anden ting. Du skriver at du ikke har problemer om aftenen. Er det fordi modtageren har været tændt længere og dermed er blevet varm? Hvis du tænder modtageren om aftenen, har du så problemer?
En anden ting. Du skriver at du ikke har problemer om aftenen. Er det fordi modtageren har været tændt længere og dermed er blevet varm? Hvis du tænder modtageren om aftenen, har du så problemer?


Nej det har ikke så meget med det at gøre. Og i går aftes var den i øvrigt helt gal. Det giver som sådan ikke mening med det periodiske. Jeg tænker, at det måske har at gøre med det, der kommer igennem kablet. Den gør det eksempelvis ikke når jeg ser live fodbold på 3+.

Har du prøvet med et andet HDMI kabel? Jeg havde på et tidspunkt et, hvor jeg over tid fik problemer med at se bestemte ting pga. problemer med den kopisikring noget indhold har. Et nyt kabel løste problemet.


Jeg har prøvet 2 forskellige standart HDMI-kabler, som havde samme problem. Du skriver noget med kopisikring? Kan du uddybe det? Og kan du forklare hvilken type HDMI-kabel jeg skal bruge, og hvad forskellen er?
Hej.
Har du prøvet at gå tilbage til basis med DVB - box og tv alene, og så bygge på efterfølgende.

mvh

 varmetossen

Har du prøvet at gå tilbage til basis med DVB - box og tv alene, og så bygge på efterfølgende.


Det forstå jeg ikke? Altså jeg har prøvet kun at tilslutte boksen.
Tja, fordelen med et HDMI kabel er ellers at hvis modtageren ikke kan vise et fuld HD billede giver den besked tilbage til afsenderen der så afsender signalet i det format modtageren kan vise. Og det er helt tydeligt ikke der dit problem ligger, da skærmen virker for det meste. Kunne de to ikke snakke sammen ville der ikke være noget billede overhovedet.

Når SCART virker må fejlen ligge følgende steder, modtager (skærmen), afsender (C-DVB boxen) eller kablet i mellem. Der er andet end og indsætte andre apperater, et af gangen, indtil unoderne holder op. Så ved man hvor fejlen ligger.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Når SCART virker må fejlen ligge følgende steder, modtager (skærmen), afsender (C-DVB boxen) eller kablet i mellem. Der er andet end og indsætte andre apperater, et af gangen, indtil unoderne holder op. Så ved man hvor fejlen ligger.


Ja, nu har jeg jo prøvet 2 forskellige bokse, 2 forskellige HDMI-kabler og Xboks + pc i HDMI, og problemet er kun når en boks er indsat. Så umiddelbart er det tv'er der til tider ikke kan læse det digitale signal ordenligt (til trods for, at det skulle være HD-ready). Så med mindre der er en, som ligger inde med en superløsning i for af indstilling i ene eller/og anden enhed, er der vel ikke noget at gøre?
Skrevet af Hvidemose på 16 jan 2014 12:08

Ja, nu har jeg jo prøvet 2 forskellige bokse, 2 forskellige HDMI-kabler og Xboks + pc i HDMI, og problemet er kun når en boks er indsat. Så umiddelbart er det tv'er der til tider ikke kan læse det digitale signal ordenligt (til trods for, at det skulle være HD-ready). Så med mindre der er en, som ligger inde med en superløsning i for af indstilling i ene eller/og anden enhed, er der vel ikke noget at gøre?
Det er fint du har prøvet så meget forskelligt, men hvad er, citat: "en box", nøjagtig for en ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er fint du har prøvet så meget forskelligt, men hvad er, citat: "en box", nøjagtig for en ???


Den første var en Clint DC1 Digital TV Modtager (DVB-C) fra elgiganten, som jeg retunerede. Derefter købte jeg en Denver DCB-110HD Digital MPEG-4 fra Harald Nyborg. De to bokse gav samme resultat.
Skrevet af Hvidemose på 16 jan 2014 13:59


Den første var en Clint DC1 Digital TV Modtager (DVB-C) fra elgiganten, som jeg retunerede. Derefter købte jeg en Denver DCB-110HD Digital MPEG-4 fra Harald Nyborg. De to bokse gav samme resultat.
Ja ok, så er der nok ingen tvivl om det er TV'et der er noget sjovt ved.

Der er måske en sidste mulighed. I nogle af de der "sorte kasser" er der en menu til opsærning af HDMI signalet. Du kan eventuelt "dappe" ind der og justere lidt hvis ......

Da dit TV ikke er fuld HD (1080) men kun HD ready (720) kan du prøve om det er muligt at begrænse til dette (720). Formodentelig er det også muligt at køre en anden protokold på farverne, der kan du også prøve dig frem. Går det helt galt og billedet forsvinder helt, kan du jo bare skifte til SCART og justere tilbage.

Det er hvad jeg kan finde på af "numre" her og nu.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja ok, så er der nok ingen tvivl om det er TV'et der er noget sjovt ved.

Der er måske en sidste mulighed. I nogle af de der "sorte kasser" er der en menu til opsærning af HDMI signalet. Du kan eventuelt "dappe" ind der og justere lidt hvis ......

Da dit TV ikke er fuld HD (1080) men kun HD ready (720) kan du prøve om det er muligt at begrænse til dette (720). Formodentelig er det også muligt at køre en anden protokold på farverne, der kan du også prøve dig frem. Går det helt galt og billedet forsvinder helt, kan du jo bare skifte til SCART og justere tilbage.

Det er hvad jeg kan finde på af "numre" her og nu.


Tv-et kan kører op til 1080i, men ikke 1080p. Boksen kan komme op på 1080p. Fejlen er den samme på tv-et om jeg indstiller den til 720, 1080i eller andet. HDMI-indstillingen på tv-et er begrænset til lyd i form af digital eller analog, hvilket heller ikke giver en forskel... desværre :-(
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis