Beslag for påhængsmotor knækket ?

Hej alle hjælpsomme mennesker 

Jeg har kig på en båd med følgende skade på ophænget for motor og jeg skal lige bruge jeres vurdering på om det er til at lave. . Jf sælger er det sket ved at grundstøde med "benet" og beslaget er knækket . .Det koster jf. sælger 3500,- for beslagget men han mener dog det kan svjeses.. . 

Nogen der har et bud på dette ? 

mange tak

https://dl.dropboxusercontent.com/u/101768898/b%C3%A5dskade2.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u...skade3.JPG


 Mvh. Nikolai 

Hej alle hjælpsomme mennesker  Jeg har kig på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den ser da fin ud prøv om du kan købe uden motor, eller om der kan gives et godt afslag. Der er mange motorer til salg og jeg ville nok også vælge en 4takt hvis det skulle være.


 

Ja båden ser fin ud, vær opmærksom på at dobbeltbunden, og hækken kan være utæt, så træpladen er rådden. den må ikke virke blød i bunden, når man tråder på den. Test hækken ved at tage fat i benet på motoren, så må hækken ikke kunne give sig.(nok lidt svært når beslaget er brækket)

Traileren ser umiddelbart lidt lille ud, det ser ud som om bagenden rager langt ud over bagerste støtte ruller. (jeg købte engang en kabinebåd, der havde stået i mange år på en for lille trailer, det havde presset bunden op, så den var hul og sejlede dårligt.

Jeg synes det lyder lidt dyrt, når motoren er defekt.

Traileren synes også lidt lille i mine øjne.

Prisen tror jeg slet ikke er så tosset. Den har jo fint udstyr ombord og ser da fin ud. Men en vurdering på billeder kan jo være svær.


 

Skrevet af grossmann på 06 jan 2014 22:10

Traileren synes også lidt lille i mine øjne.



Prisen tror jeg slet ikke er så tosset. Den har jo fint udstyr ombord og ser da fin ud. Men en vurdering på billeder kan jo være svær.


Hvis motoren havde været i orden, var prisen nok ikke helt skæv.

Næh men hvis 3500 skal gøre forskellen kunne man måske spørge sælger om han kan montere ny beslag hvis han til gengæld får hele prisen. Så kan den jo også prøvesejles og det betyder altså meget lige at have den i vandet. Så ved man også om motoren skifter godt og sejler fint.


 

Annonce
Skrevet af grossmann på 06 jan 2014 22:17

Næh men hvis 3500 skal gøre forskellen kunne man måske spørge sælger om han kan montere ny beslag hvis han til gengæld får hele prisen. Så kan den jo også prøvesejles og det betyder altså meget lige at have den i vandet. Så ved man også om motoren skifter godt og sejler fint.


Helt enig

Der er to ting i det.

1 den motor der sidder på kan du prøvesejle med sælger når han har skiftet beslaget hvis i kan blive enige om det. Så ved du det virker.

2 en brugt motor ved du ikke meget om når alt kommer til alt. Hvorfor er den blevet pillet af en båd? Måske kan den starte, men hvordan yder den når den er blevet varm? Kan den køle? Passer den på? Tænker styring osv.
Differencen svinder hurtigt hvis en anden motor skal serviceres og tilpasses lidt.


 

Skrevet af grossmann på 06 jan 2014 22:47
Der er to ting i det.

1 den motor der sidder på kan du prøvesejle med sælger når han har skiftet beslaget hvis i kan blive enige om det. Så ved du det virker.

2 en brugt motor ved du ikke meget om når alt kommer til alt. Hvorfor er den blevet pillet af en båd? Måske kan den starte, men hvordan yder den når den er blevet varm? Kan den køle? Passer den på? Tænker styring osv.
Differencen svinder hurtigt hvis en anden motor skal serviceres og tilpasses lidt.

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se en pointe i .. .Jeg tænker bare det skal også kunne svarer sig at udfører rep på den gamle motor. .altså udskifte beslaget ...

Den Suzuki jeg linker til er ved en forhandler så mon ikke den er ok. . .Men du har ret i den pointe. . .

Men efter sælgers udsagt koster et sådan beslag som sagt 3500,-

 Mvh. Nikolai 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis