Jeg havde også åbent for hanerne medens jeg "masserede rør-enden" med lukkede for at se om jeg kunne få mere afmonteret - men opgav da anlægget jo nok skulle drænes først.
Når du siger "massere membranen" - skal det så forstås derhen, at den "rør-ende" jeg kan se - og som givetvis er den "fatning" stiften går ind i - sidder på en membran og ved at trykke/vrikke med "rør-enden" masserer jeg derved membranen ?
Den oprindelige tanke - at membranen havde sat sig fast i sædet - holder jo altså ikke her, da der jo ikke kom ret meget vand ved afmontering af stiften med dens hus - først ved tryk/vrik med "rør-enden" begyndte vandet at komme.
Vi kan vel tale om, at der er 2 sæder for membranen - et i åben tilstand (der hvor stiften er afmonteret og et i lukket tilstand (inde på den anden side af membranen) - det var her jeg mente du havde erfaring for at membranen kunne sætte sig fast. Den teori holdt bare ikke, da der jo ikke kom vand, da men afmonterede stiften.
Problemet synes jo at ligge "på den anden side af membranen" - der selv i åben tilstand tilsyneladende IKKE tillader gennemstrømning.
Ja, og så er der vel kun udskiftning tilbage - fy, for den lede

ikke så meget pengene, men arbejdet !