NAS harddisk, men hvilken?

Hej med jer.

Så må det vist være på tide at få etableret en NAS hardisk.
Men hvilken skal man vælge??

Jeg er ikke den store IT nørd.... Så det skal være nemt og funktionelt, "Plug & Play" lyder som det rette valg...

Er der nogle af jer der kan anbefale gode funktionelle løsninger og rigtig gerne noget der ikke koster helt vildt meget.....

På forhånd TAK

MVH Njord

MVH Njord
Hej med jer. Så må det vist være på tide at få... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg overvejer en NAS disk er det for at der bliver lavet back up løbende og man ikke lige skal huske den ekstra disk der lige skal tilsluttes osv..
Vil sikkert også have den som en disc højt i alfabetet for at alle kan finde den og bruge den til backup osv.

Som jeg forstår det er det jo netop hvad man kan bruge en NAS disk ti på en nem måde...
Altså at data ligger på ens egen maskine og samtidigt ligger som en kontinuerlig back up på NAS discen.
Så man vil kunne snuppe data herfra og bruge dem til fx geninstallation osv.

Og man så fra tid til anden tager en backup af NAS discen for at have data et tredie sted i tilfælde af brand etc...

Men lige for at være sikker, er det så ikke også sådan an kommer man til at fx slette billeder, på egen maskine så vil de også blive slette på NAS discen i forbindelse med den kontinuerte backup?
  Altsåsom det sker på fx dropbox!

MVH Njord

MVH Njord
Hvis den wd overvejes, så ville jeg heller ofre et par 100 kroner mere og så få deres nye udgaver, som erstatter den omtalte wd. Deres nye serie hedder wd my cloud, ud over at have hurtigere overførsel, og bedre cloud baserede service (du kan tilgå den via app fra din mobil, selvom du ikke er hjemme) så har den usb 3.0 tilslutning på fronten. Hvis det ikke skulle være en synology som er toppen, så ville jeg klart overveje denne.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Det kan du have ret i.....

det er stadigt billigt - ca. kr. 1.000,-

http://www.komplett.dk/wd-my-cloud-personal-storage-2tb/803185?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

http://hothardware.com/Reviews/Western-Digital-My-Cloud-Review/

Synologi er et overkill til mit og Njords brug

UPDATE :

For lige at sætte prisen lidt i relief har jeg såmænd præsteret at betale knap kr. 1.000,- for en 250 MB intern harddisk - for længe siden



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg


Skrevet af SilverLine på 30 dec 2013 21:12
Hvis den wd overvejes, så ville jeg heller ofre et par 100 kroner mere og så få deres nye udgaver, som erstatter den omtalte wd. Deres nye serie hedder wd my cloud, ud over at have hurtigere overførsel, og bedre cloud baserede service (du kan tilgå den via app fra din mobil, selvom du ikke er hjemme) så har den usb 3.0 tilslutning på fronten. Hvis det ikke skulle være en synology som er toppen, så ville jeg klart overveje denne.



Den WD der linkes til og den som jeg selv har understøtter også deres My Cloud (via app - også ude fra den store verden).

Det gode ved WD er at enhederne løbende opdateres med ny firmware. (Gør alle producenter ikke det i dag?)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Desværre har min router indbygget firewall fra TDC - det er ret dyrt at få den omkonfigureret - det er et firmabetalt system jeg har - derfor kan jeg ikke selv tilgå firewallen og konfigurere den. Jeg bruger den også til at tilgå firmaets netværk - derfor.
Så hvis jeg køber en bliver det internt i huset.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis