Hobby kompressor

Hej! Hjalp lige min kammerat med at rydde et værksted. I hjørnet stod en lille hobby kompressor i fin stand, som han ikke kan få til at gi luft nok. Jeg tog den med hjem på værksted. Men kan heller ikke få den til at yde mere end 3 bar. Den er konstrueret til 10 bar. Jeg har taget føde rør fra cylinder af og der kommer masser af luft. Der er ingen utætheder og begge manometre (der er to udgange) viser ens og den holder trykket. Kan der være knækket en ring i cylinderen, så den alligevel ikke giver luft nok. Den slår aldrig fra på automatikken.
Nogen der har de vises sten?

 

Hej! Hjalp lige min kammerat med at rydde et... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Rolias på 26 dec 2013 12:07
juletræsfoden skal da anbringes øverst i den store kasse med julepynt, så det er den første der bliver taget op
Det er ligesom, når jeg køber fyrværkeri.
Som fornuftig og ansvarlig er det første jeg putter i posen sikkerhedsbrillerne.
Når jeg under indflydelse af alkohol skal fyrer det af er brillerne således det sidste jeg kommer til.

Den praksis har jeg så måtte lave om på.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af uldal på 22 dec 2013 07:45
Hej! Hjalp lige min kammerat med at rydde et værksted. I hjørnet stod en lille hobby kompressor i fin stand, som han ikke kan få til at gi luft nok. Jeg tog den med hjem på værksted. Men kan heller ikke få den til at yde mere end 3 bar. Den er konstrueret til 10 bar. Jeg har taget føde rør fra cylinder af og der kommer masser af luft. Der er ingen utætheder og begge manometre (der er to udgange) viser ens og den holder trykket. Kan der være knækket en ring i cylinderen, så den alligevel ikke giver luft nok. Den slår aldrig fra på automatikken.
Nogen der har de vises sten?
Hej Kan ikke lade være med at komme med en kommentar til dette
Det er dog utroligt så   l a n g t   man kan komme væk fra det oprindelige via 31 indlæg fra div. deltagere om alt fra rod og bildele til juletræsfødder
og andet som intet har med en kompressor at gøre  -  hvor har vi det skide skægt her på
Lav det selv
Glædelig jul og godt nytår til alle fra Polobjørnen

"AUTOELEKTRIKEREN"
HELT ENIG!!!! Polobjørn
Hvorfor skal alting dog være så surt?
Det er ikke få gange, jeg har får mig et hjerteligt grin, ofte over tråde, der i den grad bliver "afsporede"
Og i lige måde til dig og alle andre!! 

Med venlig hilsen
ktm

 

Nåååå ja! Kompressor! Fik et tip om en evt ventil i topstykket til at lukke for luften under kompression. Har ikke hittet den endnu. Den sidder i hvertfald ikke i indsugningsfilteret. Nu tar min hustru til BERLIN og shopper nytåret over, og tar sin puddel med til at bære kreditkortet .. Nemli mig! Så det varer lidt inden jeg får fat i værket igen. Ha et fannnntastisk nytår!!

 

Hej.
Problemet ligger i diagnosen: sammenlignende billeddannelser i ubevogtede øjeblikke, parret med et stort erfaringslager
Så må vi se på kompressor efter jul

mvh

 varmetossen

Annonce
hej

"Fik et tip om en evt ventil i topstykket til at lukke for luften under kompression. Har ikke hittet den endnu. Den sidder i hvertfald ikke i indsugningsfilteret"
Dem som jeg har set sidder ventilerne som en "plade" i topstykket

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polo, din lækre knægt! Den kaster jeg mit kurfyrsteligt blik på, når diesel'en er nået hjem, og har lavet slæbespor i perlegruset af fruen power-shopping.

 

Det var da noget af et spring Uldal, fra at være fruens Puddel til at kunne kaste kurfyrstelige blikke 
... Hehe nåååå det kommer an på, hvilken kennel man kommer fra! Nu er vi på vej ... Mojn!

 

Mine Herrer! Så er man tilbage - med rester af gavepapir og trevler af Dan-kortet hængende ud af bagagerummet! Godt Nytår!
Gik i morges - sammen med en Enkelt - i værkstedet. Rev toppen af kompressoren og den er udstyret med en flad bladfjeder, der lukker ved kompression og åbner mellem luftfilter og tank ved de-komp. Den fejler ikke noget MEDMINDRE der skal sidde en fjeder, men det kan jeg ikke tro, da der er aftryk af "indsugningen" på bladet. Det er monteret tværs over cylinderen med to små pinde i den ene side og ligger løst an i en een millimeter fordybning på den anden side, så det passer med at smidigheden løfter og trykker. Jeg fyldte for en sikkerheds skyld lidt ekstra olie på, så glasset er næsten fyldt, og toppen af stemplet er også en smule fugtig af olie. Manometrene holder trykket i flere dage på de tre bar, den kan klare. Røret fra cylinder til studs på tank bliver en smule varm, som den skal, så der er tryk på.
Det er NU jeg har brug for Merlin - ellers ryger den i en ubeskrivelig smuk bue over naboens hegn!

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også