Vandbesparelser

Hjælp, jeg og min familie er ved at blive ruineret 

Vi bor i et 9 år gammelt hus, som holder godt på varmen. Vi har varmepumpe med jordvarme som kilde. Så der er ikke så meget at hente der, mener jeg. 

Men det er udgiften til vand, der er eksploderet de sidste to-tre år. Vi har tre børn på 6, 11 og 14, og de bader og bruger vand, så det er en lyst (hvis man bare ikke var den, der skulle betale for det). Hvordan får jeg  "banket" nogle gode vaner ind i hovedet på dem? Jeg synes, mine spareprædikener preller af på dem som vand på en gås
Min kone er heller ikke meget for at ændre sine dyre vandvaner. 

Og her er mit spørgsmål: Findes der dimser eller andet, der effektivt kan hjælpe med at få vandforbruget ned? Det må ikke koste en bondegård, for vi har ikke de store penge at investere. Måske I bare har nogle gode råd til, hvordan man lykkes med en vandspareindsats? 

Det hele bliver ikke bedre af, at vandet hos os er meget dyrt, og det stiger hvert eneste år. Så hjælp, please!



Thor H
Hjælp, jeg og min familie er ved at blive ruineret... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 20 dec 2013 09:35
Var der ikke noget med at du skulle have fat i et åg til din hustru?
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/180214

Chr.


Jo, men de jeg har fundet frem til, har været rasende dyre. Jeg lurer på, om jeg ikke kan rende på et en skønne dag ved en marskandiser eller tilsvarende. Jeg var ved at købe et i sommer, men det var så smalt og spinkelt, så jeg i Hustrus fravær, ikke ville kunne bruge det uden svære trykskader på min spinkle og sarte krop.
Ideen var også at bruge det ifm at bære træpiller ind til fyret, 25 kg i hver side, men uden at flå plasticposerne
Tanken er skam stadig aktuel!


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis