Hydrofor utæt. Hvilken ny skal jeg vælge?

Min kære mors hydrofor er blevet utæt og jeg vil altså ikke svejse i den selv. Så jeg har besluttet der skal en ny til. Den gamle hedder wx 120L og ligner den her http://www.vareboersen.dk/info.asp?varenr=42079

Den sidder på et anlæg med egen vandforsyning og forsyner kun hendes hus og en staldbygning. Hvilken ny kan anbefales?

Og er der chance for at de kunne passe med gevindet de nye?

Jeg har kigget på:

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Hydrofor--Grundfos-Membranhydrofor-130-Ltr-193641.html

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Hydrofor--Hydrofor-m-ben-135-L-305339.html

Andre bud er også velkommen.

Mvh Kenneth.

Nummer på den gamle her http://tinypic.com/r/ibgizq/5


 

Min kære mors hydrofor er blevet utæt og jeg vil... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grossmann på 12 dec 2013 20:51
Ang sort rør du nævner. Jeg tænkte at købe et omløber rør i byggemarkedet hvis gevindet er anderledes. Dem der er galvaniseret. Så er det vel forsvarligt ?  
  
Ja, du skal bruge galvaniseret rør til vand (drikkevand forstås ).

Så håber jeg du ikke skal lave for meget om for at få den nye mengeleret på plads. 
 
Husk lige at rørene skal pakkes også ! Tag noget pakgarn og salve med når der skal hentes fittings.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af grossmann på 12 dec 2013 22:33
Jeg har sådan noget Hvidt bånd. Skal det være garn? Jeg synes beholderen ligner hinanden meget, og rørene hjemme er af plastic, så lidt fleksible er de da. Der er heldigvis også masser af plads rundt om at arbejde på.
Ja ok, det er så PEX anlæget er lavet med, eller dele der af. Det gør det jo meget nemmere uden rørværktøj.

Eventuel fittings du skal hen og løbe skal være galvaniseret.

Ville ikke selv bruge det hvide muretape. Det har en kedelig tildens til at blive utæt med tiden, især hvis rørene/slangerne kan bevæges en smule. Det tåler overhovedet ikke at blive lødsnet en mm, før det dryp dryp.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Dejligt med så meget erfaring. Det bliver garn og salve så. Tusind tak for de mange svar og gode forklaringer. Så bilder jeg mig ind at jeg har styr på det til mandag. Så melder jeg tilbage om det blev succes eller fiasko.


 

Pakgarn og Unipak paksalve, det er det bedste, især hvis det er lidt større rør.

Den type garn her på spole og i plastbeholder, synes jeg er nem, de ugler ikke, og nemt at opbevare.

Annonce
Nu er du overhovedet i tvivl efter at Je_ns  har væren her.

Venter spændt til mandag på en rapport.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så fik jeg monteret den nye beholder og den var leveret med et fortryk på 1,4 bar. Efter jeg fyldte vand i og pumpen nåede sit tryk står der ca 4 bar ved ventilen i toppen. Er det korrekt?


 

Ja det lyder da ganske rigtigt
Skrevet af grossmann på 16 dec 2013 17:55
Så fik jeg monteret den nye beholder og den var leveret med et fortryk på 1,4 bar. Efter jeg fyldte vand i og pumpen nåede sit tryk står der ca 4 bar ved ventilen i toppen. Er det korrekt?
Tillykke, med der er vand i "hytten" igen.

Det lyder umiddelbart nogenlunde fornuftigt at starte på, men hvor højt har du sat vandtrykket på anlæget ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vandtrykket? På manometeret står der 4 bar. Har ikke pillet ved den elektriske boks der sidder på røret. Men den klikker meget sjældent nu i forhold til før.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis