trafo på loftet

Nu har jeg jo fået lavet en termografi af huset, og vil nu gå i gang med at hælde noget isolering ind det.

På vores overetage , har den tidligere ejer lavet 12v  halogen belysning(ser ud til at være lavet med de rigtige bagdåser, på sport'ne) , og der sidder så en trafo oppe på et af spærrene(i kulden).
Nu kunne jeg godt tænke mig at lægge en 3-400mm isolering derop, så hvordan er det med sådan en trafo ?
Kan jeg flytte den op på et dertil indrettet "hanebånd" så den kommer fri af isoleringen ?

Og hvad med samledåser(marine dåser), må de dækkes af isolering ?   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu har jeg jo fået lavet en termografi af huset... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du har helt ret, men jeg må vel også lukke min mening ud ?

Der er stor forskel på at have en mening, og at have en reel viden. Til mange typer spørgsmål er en mening fin - i andre tilfælde hvor der er en lovgivning, der skal følges, er en mening inderligt ligegyldig.

Mange af dine meninger er desværre ikke helt på højde med den gældende lovgivning, og når det er tilfældet,er det dybt problematisk, at du skriver noget, som folk rent faktisk kunne finde på at rette sig efter. Når folk får svar fra "håndværkeren", kunne de jo let tro, at det var en fagmand som svarer.
Nu har jeg jo brugt det alias i alle de år jeg har været på LDS. så det har jeg ikke tænkt mig at ændre på.
Jeg kan så berette til alle, at jeg var en tur oppe og kravle rundt på loftet i går.

Det letteste bliver at forlænge et kabel med krympemuffe, og så kan jeg skifte et andet kabel, og et rør (rille rør) kan så godt nå, til den nye plads over isoleringen.

Men som sagt så venter jeg på lidt varmere vejr, da det ikke er sjovt at sidde deroppe i kulden 

Tak for alle indput, det bekræfter mig i mine første antagelser. 

Nu har jeg jo brugt det alias i alle de år jeg har været på LDS. så det har jeg ikke tænkt mig at ændre på.

Det er der heller ikke nogen som forventer. Men det ville være rart, hvis du i det mindste lige tænkte dig om, før du svarer. Bare lige 2-3 sekunder hvor du overvejer om du ved noget om emnet, og om dit svar bidrager med noget. Og husk også, at du ikke behøver at svare på alle tråde.
Jeg (og andre) har været lidt efter dig på det sidste, og det gider jeg egenligt ikke, da det skaber en masse snak og dårlig stemning, som ikke er relevant for spørgsmålene, der bliver stillet. Så dette vil være min sidste opsang. Jeg går tilbage til bare at svare, når du skriver noget som er forkert, ulovligt eller bare tågesnak. God weekend :-)
og et rør (rille rør) kan så godt nå, til den nye plads over isoleringen.

Vær som sagt opmærksom på kondens, hvis røret kommer fra den varme side af isoleringen. Jeg har haft et tomrør, som gik fra kulde til varme, og der dryppede vand ud af.
Annonce
Skrevet af jenshøj på 13 dec 2013 11:03

Vær som sagt opmærksom på kondens, hvis røret kommer fra den varme side af isoleringen. Jeg har haft et tomrør, som gik fra kulde til varme, og der dryppede vand ud af.

Tja det kan der være noget om... det kunne være jeg skulle se om jeg kunne skifte det til kabel. 

Faldt lige over denne artikel som omhandler emnet http://ipaper.ipapercms.dk/TEKNIQ/electra2013/ElectraDecember2013/
side 42-43

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af Rolias på 20 dec 2013 16:13
side 42-43

Takker...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis