Nissan Terrano 2.7 td diesel.

Har bestilt ny brændstofpumpe til tanken.

Ønskes vejledning til afmontering af det defekte og montering af det nye brændstofpumpe.

Mvh.

Gerth

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Tag billeder af den gamle efter hånden som du afmotere den, så er det blot at følge billederne baglæns når du skal monterer en ny !
Og ellers laver Haynes vist nok reperations bøger om alle biler.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 06 dec 2013 08:56
Slettet
Hvad ville du påpege Klaus ?

Hej.
Havde lige gang i en større udredning om dieselpumpe og indstilinger, da jeg så fik set det var fødepumpen

mvh

varmetossen

Hmm, var det ikke bedre at i to ........ fortalte den stakkels mand, hvordan han smider den omtalte  fødepumpe i tanken ????

Gert, kender ikke lige til specifikt hvordan på din dyt, men du skal have lavet det så du kan komme til at arbejde på tanken ovenfra. Normalt betyder det du skal have sænket tanken, dvs. skruet de bånd der holder tanken af (husk at tømme den først). Når du så kan komme til oversiden af tanken, skal det stykke bøjet blik/plade hvorpå slangestudsen/studserne sidder skrues af og der under sidder din pumpe. Det er egentelig lige ud af landevejen men fandens besværligt, især hvis du står ene med det. Husk lige når du samler, at der skal være 100% vandtæt mellem pladen og tanken ellers kommer der på sigt saltvand i dieselolien.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg syntes da at mit forslag var ganske udmærket, det er da den måde jeg har lært at skille hele min mc motor og få den samlet igen så den stadig kan kører
Og så lige en lille korektur: på landevejene har vi ikke saltvand, men flydende rust akselerator.
Hej.
Nitter, der er for mange prikker til tosser og for få til gamle tosser
Og så synes jeg iøvrigt denne opgave ikke kræver andet end beslutsomhed og værktøj, så derfor ingen råd herfra andet end på med vanten og ned på ryggen.

mvh

varmetossen

Kan man ikke komme til tank armaturet gennem bagarum / under sæde?
Skrevet af subwoof på 06 dec 2013 20:46
Kan man ikke komme til tank armaturet gennem bagarum / under sæde?
Det kan man se nedefra, når tanken er taget af....
(smiley der griner).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tja H&K. Det er da rigtigt, det bare er at gå i gang. Kunne bare ikke dy mig for at kilde lidt. 

Subwoof: Det er måske muligt. Jeg formoder bare at bilen er med ramme og der plejer det vist normalt ikke at være muligt. Modsat, hvis det er muligt og komme til ovenfra, er det jo utroligt nemt og burde vel egentelig ikke kræve en vejledning.

Men lad os da høre fra manden selv, det er jo trods alt nemmest at hjælpe hvis der er en diaglog !! 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis