Køb a koblingssæt polo 6n 96

Hej LDS

Jeg har en polo 6n fra 96 og skal stå og finde et nyt koblingssæt, har lige brugt 4000,- på at få den 100%, skiftet tændrør, sporing, nyt koblingskabel, nye vinterdæk m.m. Det skidt at finde ud af at ens kobling ikke vil mere når man lige har ofret det på den.

Endvidere vil jeg heller ikke være for nærig og købe det billigste fx som T-Hansen også det går neden om og hjem, det andet er hvis jeg køber noget dyrt og så den går i ned igen ( ik nødvendigvis koblingen) og prisen ik kan betale sig for at få den lavet. 

Som sagt har jeg ikke haft nogen problemer med bilen før nu.

Jeg har ikke erfaring på dette område så vil høre hvad folk har erfarringer med? 

Jeg har undersøgt priserne og det svinger utroligt meget. 

FTZ          1900,- ex moms

T-Hansen  999,-

Krogslund  828,-

Håber i kan hjælpe =)

Mvh Man

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Jeg var nærig og købte kobling og trykplade hos t-hansen, til min Corolla, det var en dårlig beslutning, den ruskede, hver gang man satte i gang.

Jeg skiftede til en original Toyota, så kørte den problemfrit. jeg fik gode %' er hos Toyota, så den var faktisk ikke voldsom meget dyre.

Så prøv at spørg på en original, ellers vælg en fra FTZ, Auto-G eller lignende.

Hej

Tak.

Har umiddelbart ikke undersøgt hvad en original koster da jeg slet ikke har overvejet den løsning. Men jo kan lige undersøge hvad det koster, kommer nok heller ikke til at vælge T-Hansen hvis det kommer der til .

Giver den lidt tid og ser om der nogen som har skiftet på deres nuværende eller tidligere polo'er.
Krogslund er generelt gode dele, og som oftest billigere end tjansen, jeg ville ingen bekymringer ha ved at handle der.. Ja faktisk har keg lige modtaget en pakke fra dem, så sent som idag
Er den fra krogslund også med trykplade og udrykkerleje? Jeg ville ofre det som det koster original eller fra FTZ. Man får altså hvad man betaler for. Den fra krogslund er sikkert god nok 30-40000 men jeg ved ærlig talt ikke om den bliver ved med det.

Ved du hvordan man kan afprøve en kobling hvis du vil være sikker en anden gang?

Jeg købte en kobling på et tidspunkt ved Thansen til en Mazda 626. tror jeg gav ca. 2000 incl alt. Det virkede ganske udmærket og jeg kørte med det i 35.000-40.000 km inden jeg solgte bilen.

Mvh Mærsk

Annonce
Tak for svarene.

Jeg har ikke så meget forstand på biler.

Jeg ved ikke hvordan man kan afprøve det Grossmann.

Jeg har snakket med VW forhandleren og en original koster 3200,- ex moms.

Han sagde at han havde en billigere til 1200,- ex moms. Han sagde at det noget de kan stå indenfor, så har bestilt den og henter den i morgen.

Så må vi håbe den kan køre mange tusinde endnu =)

Tak for hjælpen !

Man
Skrevet af Chubang på 28 nov 2013 12:55

Han sagde at han havde en billigere til 1200,- ex moms. Han sagde at det noget de kan stå indenfor, så har bestilt den og henter den i morgen.
Lækkert nok 

Mvh Mærsk

Hej Man

Allerførst vil jeg sige, at du skal huske der er det samme arbejde ved udskiftningen om den er fra FTZ eller alternativ!.

Jeg har prøvet een gang at købe en kobling af ikke kendt mærke. Aldrig mere.

Det var til en BORA. Den har en sjov dobbelt kobling og hos FTZ eller Mekonomen, kostede den kr. 4.500,00. + moms. Ville så spare, og købte en anden. 1 måned senere skulle den demonteres igen. Retur med den og pengene retur og købte en LUK Kobling.

Den kørte næsten 300.000 km.

Johnny
Den sidste kobling jeg købte var en Sachs. Som jeg købte over eBay ved et firma i Tyskland. Sparede mange penge og den kører bare godt luk eller Sachs går man ikke fejl af vil jeg mene.
Sachs kan jeg også stå inde for. De er rigtig gode.

Hvis du vil afprøve koblingen, så skal du prøve at køre med ca 80 i 5. Gear træde koblingen ned, give gas så den tager ca 4000 omdr og holde Gassen der mens du slipper koblingspedalen lidt kvikt. Her skal motoromdr falde til de omdr bilen tager ved 80 i 5. Gear. Hvis omdr bliver hængene højt og ikke kommer hurtigt ned glider koblingen for meget. Sådan kan det fremprovokeres, men alt med måde. Man skal ikke blive ved at prøve.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis