Køb a koblingssæt polo 6n 96

Hej LDS

Jeg har en polo 6n fra 96 og skal stå og finde et nyt koblingssæt, har lige brugt 4000,- på at få den 100%, skiftet tændrør, sporing, nyt koblingskabel, nye vinterdæk m.m. Det skidt at finde ud af at ens kobling ikke vil mere når man lige har ofret det på den.

Endvidere vil jeg heller ikke være for nærig og købe det billigste fx som T-Hansen også det går neden om og hjem, det andet er hvis jeg køber noget dyrt og så den går i ned igen ( ik nødvendigvis koblingen) og prisen ik kan betale sig for at få den lavet. 

Som sagt har jeg ikke haft nogen problemer med bilen før nu.

Jeg har ikke erfaring på dette område så vil høre hvad folk har erfarringer med? 

Jeg har undersøgt priserne og det svinger utroligt meget. 

FTZ          1900,- ex moms

T-Hansen  999,-

Krogslund  828,-

Håber i kan hjælpe =)

Mvh Man

Hej LDS Jeg har en polo 6n fra 96 og skal stå... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øh - grossman hvor har du lige den test fra.
Hvis en kobling kan tvinges til at glide, er den på vej til en defekt. Om noget andet gælder, så belær mig.

mvh

varmetossen

Jamen det skal jeg fortælle dig. Det har jeg fra det autoriserede værksted jeg arbejdede flere år på tidligere. På den måde jeg forklarer har du mulighed for at opdage det længe inden den for alvor begynder at glide under normal kørsel. Det er en metode jeg har brugt meget i forbindelse med køb og salg af biler og jeg kan ikke se noget problem i at være på forkant.

Til næste gang prøv
http://www.wagner-autoteile.de

Eller

http://www.atp-autoteile.de/

De har begge option at sælge dig mærkevare som der også skrives om højere oppe. Porto fra tyskland er ikke særlig dyr.Jeg køber sjældent mine dele i dk. Jeg rammer som regel samme pris som i dk, men så er det et kendt mærke jeg får, til samme pris som jeg skal give for et noname hos de sælgere der nævnes højere oppe. Skal siges at krogslund har en del varer der er magen til atp, men der er altid et eller andet de ikke har, og så skal jeg alligevel handle to steder, og så kan jeg lige så godt handle hvor det er billigst og der hvor de har det hele.

Fandt denne hvis motoren er magen til min 1,6 MPI. Sachs

https://www.atp-autoteile.eu/Artike...100051.htm

645 kr.

Må man spørge om det er første kobling og hvor meget den har kørt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jeg henter næsten altid reservedele over eBay til min bil. Jeg holder mig bare til nogle mærker jeg kender. Dér er somregel penge at spare
Ja det skrev du jo lidt længere oppe. Mange af ebays reservedele kommer fra mine 2 links. Og her har man en samling hvis man skal lave eks. det store service¨på bilen.

Se Min XSer her

Annonce
Peter min kobling har kørt 163.xxx og det er den først kobling.

der er alligevel en del fra 685,- op til 1482,- men det kan man så prøve næste gang.

Grossmann det skal lige prøves, så har man lært noget nyt !

Det kan du roligt gøre og glider den for meget letter du jo bare på gassen så du ikke ødelægger den for hurtigt. Held og lykke med det.

Hej

Kanon god tråd, jeg står i sammen situation og har besluttet at skifte min kobling i min polo 6n selv. Det er en 98 model.
Er der nogen der har prøvet dette og kan give lidt godt råd og vejledning eller som eventuelt kender et sted hvor der ligger en guide til dette?

På forhånd tak
Mvh
Thomas
Haynes på biblioteket. Men de har som regel taget hele motoren ud. Du kan vælge mange forskellige af dem da bund og motor går igen på mange biler, skoda felicia, seat ibiza etc.

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis