Kold ydervæg med fugt hjælp

Vi fandt lidt svamp bag vores seng og vi kunne mærke det var fugtigt .

Løsning var vi skar det stykke væk der var svamp på og til stor glæde var der ikke nået på vægen inde bagi

Sengen er nu flytte så den kommer til at stå op af vægen ud til vores wc .


Her er så hvor filmen knækker lidt , vi har boet i huset i ca 3år og har lavet en del på huset som er i rigtigt god stand , vi er ikke kommet til vores soveværelsel i nu og inde bag tapetet fandt vi 5 mm tyk flamingo i plast klister op over det hele også terpet uden på , troet selv det var silutex , er det lovligt og er det set før ???


Min ide er at Ryde alt også bygge en varme væg men er lidt usikker på hvordan det skal gribes an .

Er det bare stålskelet 10 cm isolering , plastik og gips ??? Eller hvordan

Hvis det der flamingo er ulovligt kunne jeg så måske få lidt fra min forsikring ??
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke spor ulovligt at lime flamingo på yder vægge eller vægge i det hele taget. Og en gang var det en nem måde at isolerer på, i dag bruges stadig flamingo granulat til hulmurs isolering.
Men hvis der er fugt i den grad i jeres soveværelse, så er det fordi i glemmer at lufte ordentligt ud hver dag.
Vi har samme problem. Det er værst i den gamle del af huset, der er væggen kun en tynd murstensvæg uden hulrum, så den er altid kold og kondensen render ned af væggene. Vi lufter meget ud og har godt med varme på, men det nytter ikke rigtig noget, så vi er begyndt at have en affugter kørende for at tage det værste.


 

Når i udlufter er det så med gennem træk, eller åbner i bare et vindue ?
For det hjælper ikke ret meget at åbne et vindue hvis der ikke kommer luft der ind fra andre rum hvor der også er åbent.
Oftest åbner jeg et vindue i den nye del og lader døren stå åben i den gamle. Bare lige 5-10 minutter om dagen men det er nok til at køle hele hytten ned. Og så har vi tit et vindue stående i kip når vi er hjemme.


 

Det er ikke spor ulovligt at lime flamingo på yder vægge eller vægge i det hele taget.

Har du en reference til regler om dette?

Jeg er af den overbevisning, at flamingo ikke må bruges til indvendig isolering pga. brandfaren. Det er min klare opfattelse, at det som minimum skal beklædes med en brændhæmmende plade, og ikke bare med tapet.

Men måske det har været tilladt tidligere?
Annonce
Selotex plade er jo heller ikke lovligt længere, og jeg mener at der er regler for at hvis det er monteret før en bestemt dato har det dengang været tilladt. Og det er først når der skal laves noget nyt er der ikke må bruges flamingo uden at der er en gips plade uden på, netop den brandhæmmende del.
Men at tro at der lige kan scoores billige poing ved forsikringen er en fejl, og en graverende misforståelse af hvad en forsikring er til.
Men at tro at der lige kan scoores billige poing ved forsikringen er en fejl, og en graverende misforståelse af hvad en forsikring er til.

En ejerskifteforsikring er vel netop til skjulte fejl. Og i dette tilfælde må det vel siges at være en skjult fejl, hvis en ulovligt opsat isolering har været skjult med tapet. At det så næppe kan svare sig at anmelde det er en anden sag.

Spørgsmålet er om det noget sinde har været lovligt at anvende det til indvendig isolering. Det kunne jeg godt tænke mig at få en reference til.

Lige meget hvad, så er det noget giftigt stads at have siddende i et soveværelse - skulle der opstå brand.
Jeg tror nu nok det har været tilladt i huse, for man kunne også få det som lofts "fliser! engang, som kunne limes direkte op på loftet i boligen, der har også været gipsplader med flamingo bagside til opsætning i boliger.
Med hensyn til hvad der er brændbart i et soveværelse, gardiner - plast persienner - dynerne hvis fyldet er fiber af en art, også selvom de er behandlet med noget brandhæmmende. Meget af det tøj fruen går i er ret brandbart og går du i acryl sweattere render du rundt med en ren benzin bombe på kroppen, det er der ikke så mange der tænker over.
Nu er det efter hånden længe siden at Orla Nautrup har været på banen, for jeg tror han ved alt og den slags bygge regler
I skal ha tak for hjælpen og jeg kan så fortælle at ejerskifte forsikring dækker da det ikke var til at se at jeg så ikke få en dyt fordi min ejenbetaling er 12000 er en anden ting .

Men søger stadig svar på en god varmemur som ikke fylder det vilde
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis