Kold ydervæg med fugt hjælp

Vi fandt lidt svamp bag vores seng og vi kunne mærke det var fugtigt .

Løsning var vi skar det stykke væk der var svamp på og til stor glæde var der ikke nået på vægen inde bagi

Sengen er nu flytte så den kommer til at stå op af vægen ud til vores wc .


Her er så hvor filmen knækker lidt , vi har boet i huset i ca 3år og har lavet en del på huset som er i rigtigt god stand , vi er ikke kommet til vores soveværelsel i nu og inde bag tapetet fandt vi 5 mm tyk flamingo i plast klister op over det hele også terpet uden på , troet selv det var silutex , er det lovligt og er det set før ???


Min ide er at Ryde alt også bygge en varme væg men er lidt usikker på hvordan det skal gribes an .

Er det bare stålskelet 10 cm isolering , plastik og gips ??? Eller hvordan

Hvis det der flamingo er ulovligt kunne jeg så måske få lidt fra min forsikring ??
Vi fandt lidt svamp bag vores seng og vi kunne... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her ser vi desværre et jævnligt tilbagevendende problem med "Håndværkerens" råd og vejledning, hvor han mener at vide!!!
Man bør ikke rådgive om noget man absolut ikke ved noget om, da der faktisk er nogen der i vildfarelse tror på det du skriver "Håndværker"

Det er ikke tilladt med polystyren (flamingo) klæbet på lofter & vægge og har heller aldrig været det!

Hvis du etablerer en varmvæg er der nogle gode råd i et Byg-Erfa blad om dette.

I skal ha tak for hjælpen og jeg kan så fortælle at ejerskifte forsikring dækker da det ikke var til at se at jeg så ikke få en dyt fordi min ejenbetaling er 12000 er en anden ting .

Så vidt jeg husker er selvrisikoen på en ejerskifte forsikring samlet for alle skader. Så derfor kan det godt betale sig at anmelde mindre skader, da selvrisikoen så er tilsvarende mindre ved næste problem man opdager.


Men søger stadig svar på en god varmemur som ikke fylder det vilde

Dit forslag i første indlæg med 100 mm isolering i stålskelet virker fornuftig. Dog skal du huske af fjerne al organisk materiale bag vægen - dvs. også eventuel tapet som sidder bag flamingoen, når du får den ned.

Den fugt du nævner i første indlæg. Er det kondens, eller kan det være udefrakommende?
Skrevet af Orla Nautrup på 22 nov 2013 19:15

Det er ikke tilladt med polystyren (flamingo) klæbet på lofter & vægge og har heller aldrig været det! 
  


Her må jeg så for en gang skyld korigere dig, styropor eller flamingo loft fliser blev solg til loft beklædning bla. på Fyn og øerne og jeg har oplevet en del ejendomme hvor det var brugt. Blev også brugt i forbindelse med de butikker der på en billig måde ville sænke lofts højden i butikken, så måske du for en gang skyl skulle lave en bedre reseats inden du deler øretæver ud til mig.
Blev stuk til f.eks. loft ikke lavet af flamingo engang?
Skrevet af Orla Nautrup på 23 nov 2013 00:09
Fordi et produkt bliver handlet i butikker, er det ikke ensbetydende med at det må anvendes!!
Mon ikke det snarere ligger i at selv Hr. Nautrup kan tage fejl !
Det er meneskeligt at fejle og jeg vil ikke hovere over det, da jeg også er et meneske.

Skrevet af jenshøj på 22 nov 2013 19:23

Så vidt jeg husker er selvrisikoen på en ejerskifte forsikring samlet for alle skader. Så derfor kan det godt betale sig at anmelde mindre skader, da selvrisikoen så er tilsvarende mindre ved næste problem man opdager.


Dit forslag i første indlæg med 100 mm isolering i stålskelet virker fornuftig. Dog skal du huske af fjerne al organisk materiale bag vægen - dvs. også eventuel tapet som sidder bag flamingoen, når du får den ned.

Den fugt du nævner i første indlæg. Er det kondens, eller kan det være udefrakommende?

Lidt med skam må jeg tilstå at det kom indefra og ikke pågrund af dårlig udluftning men fordi vores send stod klos op af vægen  men forventer nu stadig at flå det hele ned og lave en varmemur


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis