Isolering af ydervægge...

Hej,
Har købt et dejligt sommerhus fra sidst 60'erne, som jeg skal i gang med. Det er muret i de dersens store 'let-beton-sten' agtige ting, som er hvide. Planen er at pudse ydervæggen helt op udvendigt, og isolere indvendigt med 95 mm.
Vil man isolere i et stålskelet, eller bare skrue et træskelet på muren indvendig ? Der skal jo efterfølgende beklædes med gips...

På forhånd mange tak.

Mvh. Rasmus

Hvis det ikke dur, prøver vi bare igen...
Hej, Har købt et dejligt sommerhus fra sidst 60... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men det er rigtigt på de flade vægge, men alle samlinger og overgange kan du bare ikke lave lufttætte.

Se f.eks. side 4 her, hvordan de har måttet bevare en kuldebro OG lave luftgennemstrømning for at undgå skimmelsvamp.

LINK

Det er jo ikke just noget man lige fixer hele vejen rundt på en weekend!?

Men igen ved ikke lige om det også giver problemer i et sommerhus og med under 100mm isolering.

Let's make better mistakes tomorrow!!

Skrevet af oopo på 18 nov 2013 20:06
Ja men det er rigtigt på de flade vægge, men alle samlinger og overgange kan du bare ikke lave lufttætte.

Se f.eks. side 4 her, hvordan de har måttet bevare en kuldebro OG lave luftgennemstrømning for at undgå skimmelsvamp.

LINK

Det er jo ikke just noget man lige fixer hele vejen rundt på en weekend!?

Men igen ved ikke lige om det også giver problemer i et sommerhus og med under 100mm isolering.

God morgen

Jeg har læst dit link igennem og jeg kan stadig ikke se at der skulle være noget der modbeviser, at en dampspærre ikke kan bremse damp. Beklager.

Hvorfor kan en samling ikke laves tæt? Dampspærre tape hen over og ellers klemte samlinger.

I dit link skriver de endda selv, at dampspærren virker.

Igen prøv at se på et nybygget hus. De bruger også dampspærre og dampspærre tape og hvis dette ikke holdte dampen ude, så vil de huse for massive problemer, da de har langt højere isolering og derved lang større afkøling af luften på vej igennem isoleringen.

Nej det er ikke noget man ordner på en weekend
Langt fra!.

Som alt andet i livet, hvis det skal laves ordentligt tager det tid og jeg tror faktisk også det er derfor de forskellige instanser advare mod indvendig isolering, fordi for mange har taget for let på opgaven. Dvs. sat den nye væg op på tapeserede flader, sat den oven på det gamle gulv og sat den ind under det gamle loft...

Jeg har selv været opgaven igennem og det tog 7 mnd at lave 70m2. Så nej. Ikke noget man ordner på en weekend



Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Er sommerhuset opvarmet hele året rundt?? ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis