Racersimulator

Hej

Jeg er nu blevet færdig med renoveringen af vores hus, og har derfor bestemt mig for at gå igang med at virkeliggøre en drengedrøm....nemlig at bygge en racersimulator  
Med dét mener jeg en "ramme" med sæde, rat, pedaler, playstation og en fladskærm (32"). Lidt alá dette:

Eksempel på simulator

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen herinde har prøvet at konstruere sådan en sjover? Jeg ved godt at man kan købe færdige "playseats", men synes ikke jeg vil betale 4-5.000 kr for det. + så får man det jo heller ikke heeeelt som man gerne vil

Er heller ikke sikker på om man bør konstruere den ud af stål, træ eller pvc rør som jeg også har set nogle gøre.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo men er det ikke lidt tamt, jeg mener der kan du jo kun sidde og se på en skærm uden at føle at du kører. Skulle stol og styretøjet ikke hænges op i nogle kraftige fjedre og så med nogle kraftige højtalere forbunde og skruet fast under sædet og i siderne så lyden vil få tingene til at vibrere. Hvis du så bygger det hele ind i en form for skab der er malet sort indvendigt således at du kun kan se selve skærmen som dog skal hænge fri af vibrationerne. Så vil du kunne lukke af til verden uden for, skåne naboer o.s.v. når du virkelig tramper pedalen i bund.
Hehe...jo det kunne være fedt at få lidt bevægelse i den. Men man har jo altid mulighed for at udbygge og modificere senere.
Lige nu vil jeg bare gerne have det grundlæggende op og stå :-)
Du kan da bygge rammerne op med MDF plader skruet på 2,5 x 4,2 fyrretræs lister og lur mig, hvis du ellers har en veludviklet Tantesofi kan du vel skære sidepladerne som en sports vogn !
Kender du Body shaker're ? klik her 
Små lækre "dingenoter" der kan få dit sæde eller sofa til at ryste... de er specielt fede til film og spil, da de lige giver den sidste dimension til lydoplevelsen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Årrh nej.....nu er jeg jo nødt til at ha sådan nogle også. Det griber hurtigt om sig det her :-)
Annonce
Sorry  

Jeg har selv overvejet at smide en under sofaen i stuen, selvom jeg har en subwoofer liggende der.
Det kunne være hylende sjovt at se svigermor lette fra sofaen når nyhederne giver hende en rystetur  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En racer lavet af MDF plader og PVC rør, skal du bygge en sæbekasse sim?
Brug dog carbon.

René
Skrevet af PinkHenrik på 14 nov 2013 20:43
Sorry  

Jeg har selv overvejet at smide en under sofaen i stuen, selvom jeg har en subwoofer liggende der.
Det kunne være hylende sjovt at se svigermor lette fra sofaen når nyhederne giver hende en rystetur  

Tak for et dejligt grin, kan lige se det for mig

Undskyld at vi bruger din tråd til pjank
Helt ok. I sidste ende er pjank jo målet med min tråd....
ja, forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres "legetøj"

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også