Hvis benzinpumpen kører efter du har tjekket den, som Miwi beskriver, og der stadig ikke er liv:
Lyt til dyserne. Tag en lang skruetrækker og stik den ned mod en dysse og læg øret til håndtaget, medens en hjælper forsøger at starte motoren. Du skal nu kunne høre, at det klkker, tydeligt, inde i dysen. Er du i tvivl, så prøv at lytte til en bil, der fungerer, for at lære lyden at kende.
Er der ingen klikken, må du igang med at fejlsøge. Ofte er det forbindelsen fra tændingsanlægget til motorstyringen, ECUen, der er defekt. Der findes i handlen i dag testere til få hundrede kroner, som man kan sætte på vognens diagnosestik som kan fortælle, hvad der sker og ikke sker. Problemet bliver så at finde den ledning og hvorfor den ikke virker. Prøv at rense irrede stik og forbindelser.
Jeg havde for nylig en for mig ukendt variant med samme virkning, som du står med. I desperation tog jeg akkumulatoren fra natten over. Næste dag satte jeg kablet på akkuen igen, og vupti, så virkede lortet perfekt igen. Det var nemt at løse, men voldsomt frustrerende ikke at kende årsagen til kvalet.
Måske er du heldig, at Polobjørn kommer forbi!!