starter ikke

fiat punto 2000 1,2 16v bilen tænder får masser af benzin, men starter ikke. Kan godt startes på æter, men ligeså så snart at æter bliver taget fra den går den ud. Er der nogle her inde der har prøvet noget ligene. tak
fiat punto 2000 1,2 16v bilen tænder får masser af... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken tester bruger du? (bare af ren nysgerrighed)
Har du prøvet at aktivere kollisionskontakten? Den afbryder benzinpumpen. Ellers ville mit bud være, hvis pumpen allerede kører, at din krumtap eller knastaksel sensor laver ballade så dyserne ikke åbner for benzin. Der er ikke så meget teknik i den motor så prøv at måle dem. Krumtapsensor skal måle 900 ohm på benene, og knastsensor må ikke ohmes da det er en hall sensor. Så kan du ødelægge den.

Dyserne skal have ca 12 volt på det ene ben i stikket. målt mellem benet og batteri minus


 

Skrevet af makeit på 09 nov 2013 12:23
fiat punto 2000 1,2 16v bilen tænder får masser af benzin, men starter ikke. Kan godt startes på æter, men ligeså så snart at æter bliver taget fra den går den ud. Er der nogle her inde der har prøvet noget ligene. tak

Hej
Du skriver "får masser af benzin"  prøv at tage en af dyserne (kan ikke huske om det er en multipoint) op og kontroller om der kommer benzin fra den når starteren betjenes !
Hvis det er monopoint så afmonter luftfilteret så du kan se om dysen giver benzin ! men stadig skal starteren betjenes ! når du har kontrolleret det så  tager vi den derfra
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af grossmann på 16 nov 2013 17:52
Der er multipoint

Hej
Så er det bare op af hullet med en af dyserne og vend den om - så kan du se om der kommer brændstof ud af den (skal naturligvis stadig være tilsluttet fødekanalen og strøm)
hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
dysser får 12 v og tændrør bliver våde og motorstyring bliver varm
Skrevet af makeit på 18 nov 2013 13:10
dysser får 12 v og tændrør bliver våde og motorstyring bliver varm
Hej
Selv om dyserne får 12 volt er det jo ikke sikkert at der kommer brændstof ud af dem !!! så tag dem nu ud og kontroller det !!!
Hvis tændrørene bliver våde er der sikkert ikke gnist på dem !! så det skal kontrolleres!
At motorstyringen bliver varm siger intet om funktionen - måske mere at den måske ikke er OK
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
har skiftet motorstyrring og bil kører igen og jeg kan komme i kontakt med motorstyrring med min tester. og har været ude og prøve køre den kører som en drøm
og tak for de gode svar
Skrevet af makeit på 19 nov 2013 23:37
og tak for de gode svar


Godt så   rart med en tilbagemelding  og selv tak 
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis