Kefirmælk

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver Kefir/Kefir-mælk.
Jeg har Kefirsvampe, men ved ikke, hvordan jeg bruger dem i forhold til mælk.
Det jeg ønsker er den originale russiske/kaukasiske opskrift.
På forhånd tak!

------------------
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tina,
Jeg har ikke fået noget, og kender ikke din addresse, men mælke-kefirsvampe er klar til at sendes, hvis du er intereseret.

her er min e-mail ( [email protected]), hvis du har noget spørgsmål i den forbindelse

vh
halida
Hej

Jeg vil gerne have noget Kefir svamp... (mælke kefir)
  Kan man bare bruge den kefir kultur man kan købe hos feks hjemmeproduktion...
eller er der den oprindelige svamp fra Kaukasus

min far har grøn stær  og vil at jeg finder denne svamp  hellere i går end idag  

Mvh Betina Falck
[email protected]
Hej,
jeg kan godt tænke mig at få lidt vand-kefir svamp (japanske krystaler) - kan bytte med mælk-kefir svamp

VH
Zenia


Zenia
blot info
her kan man købe kefir svamp
http://www.culturesforhealth.com/milk-kefir-grains.html
og også vand-kefir...m.m..
http://www.culturesforhealth.com/starter-cultures/kefir-cultures.html
Jeg husker noget med en stor svamp der lå i en skål og hver morgen blev der hældt nyt mælk på denne svamp.
Altså en decideret svamp...

Det var noget de brugte til morgenmad...

Hvilken slags svamp det var ved jeg ikke men det var sådan en stor klump der lå i en skål... ikke ligesom det kefirsvamp jeg har købt, det er bare en svampekultur , som så kan bruges en 6-8 gange ved at tage lidt fra til næste portion.

Betina
Hej allesammen!

Jeg har lige opdaget vand kefir, og vil gerne selv i gang med at lave det. Jeg har ikke kunne finde en hjemmeside, der shipper til DK. Er der nogen, der kender en sådan? Eller som har ekstra vand-kefir, der kan undværes?

Maria
Heej alle herinde
Jeg søger noget mælkekefir. Det er godt nok svært at finde folk der har. Min farmor er stor fan af kefir og hun har snart fødselsdag, så derfor ville jeg super gerne overraske hende med mælkekefir svamp så hun selv kan producere. Men det er desværre så dyrt at skulle købe. Jeg er studerende og klarer mig desværre kun igennem måneden på nød og næppe med en meget skrabet økonomi, så jeg søger en venlig sjæl med indehaver af mælkekefir svamp der har lyst til at forære mig noget eller i hvert fald så for billige penge?
Mvh Zena

Man kan da altid prøve :
Hej Holger

Kan jeg få/købe lidt mælkekefirsvamp af dig... og hvis ja
Bor du så stadig på Mejerivej - Neksø

Mvh Betina Falck
du kan få kefir svam af mig, hvis du kommer forbi København - så skriv hvornår - vi kan mødes der
VH
Zenia


Zenia
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis