Skrevet af Czanto på 22 okt 2013 11:38
Hej Jacobbb
De fleste landmænd jeg kender har været på svejsekursus så subwoof laver nok lige lidt andet ind at svejse på en skovl der er revnet i en svejsning.
Men fordi at man kun svejser som hobby, er det vel lige så vigtigt at kunne lave noget der holder. Men nu er der jo også andre end hobby svejseren der læser disse indlæg.
Du bruger da også tid på at læse disse indlæg.
Ps. når du står med en del der skal svejses og du ikke kender legeringen du skal svejse i, hvad gør du så.
Mvh. Allan Levisen
Trådstarter heder vist juel og det er hans svejsninger der revner ,
Det er da ligegyldigt om man er det ene eller andet, det lader sig IKKE gøre at lave en ordenlig svejsning
Uden at øve sig
Hvis man ikke er nogenlunde klar over fugeforberedelse strøm hældninger osv osv hjælper en pind til 66kr+m
Aller en skid ,
Ja jeg læser og debaterer inlæg som har min interesse og svarer hvor jeg måske kan hjælpe , det er den enste
Dagsorden JEG har ..
I dag kræves der certafikater på mand, maskine , matriale , tilsats , kortsagt alt
Samtidig skal der slavisk følges den udleverede verificerede svejseprocedyrespecifikation , samtidig med en bonskriver registrer alle svejse parametrer og start/slut\mellemstrengs temparaturer gas flow osv osv men de ved du jo allerede ,
Det gør så at jeg altid kender legeringen
Hvis der en sjælden gang skal fuskes noget jeg ikke ved hvad er , har jeg nok en formodning alligevel
Så bliver der bestilt tråd i samråd med foretrukne leverandør
Jeg mener bestemt ikke at en pind til 66kr+m ikke har en berettigelse, jeg personligt mener bare ikke det her