Nyt gulv i badeværelse

Hej.

Jeg har for nylig købt et hus, hvor der "desværre" er en rørskade i gulvvarmen på gæstetoilettet. Den gamle ejer var klar over dette og havde meldt det til forsikringen og det er der som sådan ingen problemer med. Den gamle ejer ville dog ikke begynde at sætte sit eget præg på et evt. nyt badeværelse før et salg.

Nå, men forsikringen er kommet frem til at de minimum vil betale for at få lavet rørskaden, et nyt betongulv samt nye klinker, da de gamle ikke kan skaffes længere og derfor er en reparation ikke mulig.

Sagen er den jeg selv er uddannet murer og gerne selv vil i gang med badeværelset, det er også helt ok med forsikringsselskabet og jeg modtager penge i stedet for at få arbejdet udført af andre.

Men hvilken pris skal jeg være tilfreds med at få, for selv at lave det? Det ligger jo lige til mig at lave det meste selv bortset fra VVS.

Badeværelset er 2,25x1,85, altså lidt over 4m2.

Er der nogen der har erfaringer med sådan noget, eller tips til hvad jeg kan gøre inden jeg kontakter forsikringsselskabet?

Ps. Forsikringsselskabet er et lokal velset firma.

Pps. Meningen med det hele er selvfølgelig at jeg kan få et helt nyt badeværelse uden selv at lægge for mange penge i. Bare et pænt gæstetoilet uden noget prangende.(Materialer købt i Bauhaus, silvan osv.
Hej. Jeg har for nylig købt et hus, hvor der... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg tro, at forsikringen dækker en genopførelse op til nutidens bygningsreglement, men der er nogle undtagelser, så se under "lovliggørelse" i forsikringsbetingelserne. Og forsikringsselskaberne er normalt bedre end deres rygte, så taksator vil givet ikke prøve at smyge sig udenom, hvis du er dækningsberettiget. Og da du lægger op til, at du selv vil lave arbejdet, er det hele jo til forhandling, hvor I med lidt held kan skabe en win-win situation. Selskabet vil jo som alle andre gerne slippe så billigt som muligt (uden at snyde på vægten), og hvis du kan tilbyde eget arbejde til den lave tarif som alternativ til en fremmed håndværkers normale timepris, har du ikke noget dårligt udgangspunkt.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det er fuldt ud lovligt uden isolering og vådrumssikring som der faktisk slet ikke er krav til, når det er støbt gulv vi snakker om.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis der ikke er noget myndighedskrav, er situationen jo klar (jeg ved noget om forsikring, men ikke ikke noget om bygningsreglementet). Men derfor kan der nok godt forhandles ud fra positionen "hvis I slipper med at give x kr. i arbejdsløn i stedet for 3 gange x, så vil jeg gerne have materialer til 300 mm isolering og vådrumsmembran". Så burde alle være glade.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Udbedring af skader kan udføres uden hensyntagen til bygningsreglement, dvs. uanset skadens omfang, så anses det ikke for at være renovering, men at bringe tingene tilbage til deres orig. stand, dvs. uisoleret gulv forbliver uisoleret, med mindre man selv vil betale for differencen, ligeledes gælder vådrumssikring osv...
Der er nu flere nuancer på, men nok om det. Og som sagt er langt de fleste selskaber og taksatorer honnette, så sagsbehandlingen skal nok blive efter loven, profeterne og policen :-)

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Lige en Update:

Ved det er noget tid siden jeg oprettede tråden, men synes lige jeg vil afslutte tråden så andre måske kan få glæde af den.

Skaden var et mørnet sort varmerør, som var tilførslen til den eksisterende kobberrørs gulvvarme samt en radiator.

Forsikringen ville betale håndværkere for at sætte et nyt stykke rør imellem, udstøbehullet, tage de gamle fliser af, spartle og lægge nye fliser til 200kr/m2.

Alternativ ville de give en kontant udbetaling på 19800kr. Fik så forhandlet mig frem til 2000kr ekstra pga følgeskader, hvis jeg kom til at ødelægge noget andet under arbejdet.
Så endte med at få betalt lige knap 22000kr.
Så med en billig VVS mand til at etablere nye vandrør, nyt afløb samt ny gulvvarme. Tilbudsjagt i bauhaus, og en masse hårde arbejdstimer har vi nu fået et dejligt enkel og funktionelt badeværelse i børneafdelingen til vores gæster og os selv.

Jeg har ikke talt timer på mit arbejde. Men taksatoren sagde at en normal gør det selv timeløn ville ligge på 90kr.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også