varmegenvinding i lille hus

Hej alle LDSér

Jeg går og overvejer om jeg skal investere i varmegenvinding men jeg tænker lidt om det overhovedet er muligt da mit hus ikke er så stort. huset er på 66 m2 hvilket jo er meget småt desuden er der ikke så højt til loftet ca 2,08 m. Huset bliver idag varmet op med brændeovn samt en varmepumpe. Huset er delt op i 3 "sektioner" rummet der ligger længest væk fra varmekilderne er soveværelset hvorved varmen har lidt svært ved at nå ned. dernæst kommer køkken og bad og til sidst stuen hvor brændeovnen samt varmepumpen er placeret. jeg har i sin tid installeret varmeflytning men den velkendte fra xl jeg syntes ikke det fungere ret godt da den for det første larmer samtidig med der er et stort varmetab.Nu er jeg jo jyde og derfor er jeg jo ikke helt villig til at betale fuld pris for noget så jeg har kigget lidt på en fixet vg400 anlæg men er dette anlæg alt for stor til mit hus? og ville det være muligt at benytte de eksisterende rør til et varmegenvindigensanlæg?

Hilsen Henrik
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja Henrik, hvis du er rigtig Jyde isolerer du dine rør på varmeflytningsanlæget først, godt og grundigt. Så undgår du varmetabet.  

Varmegenvinding har jeg ingen begreb om såå ................. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Der er et helt vildt temperaturtab ved varmeflytning. Det har været berørt her i en anden tråd, som jeg ikke lige husker hvad hedder, men der ligger en fin udredning. Det er Chr. der har skrevet den, så du kan nok finde den på den måde.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Henrik21 på 17 okt 2013 23:43
Mine rør er sådanset isoleret.
Nåå'e, så er der sikkert ikke isoleret godt nok.

Håber du finder tråden med den påstand Klaus.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Prøv at se på Inventer. De bygge ind i muren, og til et hus af den størrelse skal du kun bruge 2 enheder der kører i tandem. Det vil både være den letteste og billigste måde at lave ventilation med varmegenindvinding til et hus i den størrelse.

http://www.inventer.dk/

CanAlt
Annonce
har jeg overset noget, eller er inventer systemet blot en aftræks kanal påmonteret en pc blæser ?
Hvilket i øvrigt er måden jeg har lavet varme i huset på.
Min brændeovn står i udestuen, i døren ind til huset har jeg monteret en blæser samt en termostat fra onkel harald, når temp. når de grader jeg ønsker i udestuen starter blæseren.
På denne måde opvarmer vi 86kvm, radiatorene er kun tændt hvis vi er væk flere dage.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Neubert på 03 nov 2013 12:17
har jeg overset noget, eller er inventer systemet blot en aftræks kanal påmonteret en pc blæser ?
Hvilket i øvrigt er måden jeg har lavet varme i huset p

Mvh
Ja - du overser faktisk det meste af hvad det system handler om. Varmegenindvinding op til 90%, at de er elektronisk styrede og helst skal køre i tandem, og sammenlignet med almindelige ventilationssystemer med varmegenindvinding er både ret enkle og noget billigere.


CanAlt
Pepsi
Ah okay, indrømmer at jeg ikke har læst så meget på siden, men det skaber da en nysgerrighed efter at gøre det :-)
Jeg kiggede blot de grove træk i systemet samt prisen, så deraf mit spørgsmål.

Jeg må ind på siden og blive klogere :-D

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Omkring den der "Inventer", så synes jeg der mangler noget dokumentation fra TÜV eller lign. dansk certificeringsvirksomhed. Men det ville da være smart om man kunne slippe for at trække rør på kryds og tværs
Søger man på deres tyske side, så fremgår det, at det er godkendt til den tyske passivhus standard. Så bliver det ikke meget bedre.

CanAlt
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis