HASTER!!! Hjælp vedrørende. Bosch opvaskemaskine søges

Hej alle.

Jeg har akut brug for hjælp.

Min Bosch Silence Plus opvaskemaskine kører ikke! Den melder fejlkode E24 efter få minutter. Afløbspumpe kører fint, og kan sagtens pumpe sumpen tør lige når jeg starter den. Har blæst både afløb og fødeslange igennem. Alt ok. Er sikker på den ikke får vand! Har afmont aquastop og manuelt kørt vand udenom, og det vælter ind i maskinen. Men den kan melder stadig fejlen. Har målt på aquastop og kan ikke umiddelbart måle noget strøm der.

Er der følere og andet der kan gøre at styringen ikke sender strøm til aquastop eller er styringen død?
Nogen der har andre bud?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ikke nogen kloge hoveder?
Slet ikke nogen kloge hoveder?

Er der spænding på aquastoppet?  Aquastoppet skal være uden spænding under normal drift.
Du skriver at du umiddelbart ikke kan måle strøm/spænding på aquastoppet. Er det spændingsløst? Prøv at undersøge om magnetventilen i aqyastoppet er påvirket. Hvis den er det er det fordi svømmeren til aquastoppet i bunden af maskinen er påvirket.

fase
Har snakket med en montør... Han sagde, at den skal summe når den er aktiv... Det sker ikke.
Jeg måler på ledningerne konstant fra jeg tænder maskinen, og efter 2 minutter melder den fejlen. Og der har der ikke på noget tidspunkt været lys i min spændingstester.
Har haft samme fejl på en Siemens opvasker (reelt ens ift en tilsvarende Bosch model). Det var afløbssien der var blokkeret af en clips fra en rugbrødspose. Der sidder en føler nede ved møllen som reagerer hvis ikke der er hul nok igennem. Husk at samle det hele igen inden test (hvis den underlige pind der sidder foran møllen ikke er monteret igen så får man stadig fejlen. Se 1:39 inde i denne video : http://www.youtube.com/watch?v=hfw3vliCf4c 
Jeg har samme problem og har prøvet mange ting . Min løsning virker (husk lige at se om der sidder noget fast i bunden ved udpumpe )
Men start den og kør 1 minut åben maskine luk den igen tryk på start og så kører den igen
( du springer fejlen over ) Man kan også komme ind i en service menu sluk hold 2 små knapper til venstre inde mens du nu taster start og slipper de 2 små knapper

----CBD---HHO---
Annonce
Jeg er ikke sikker på om det haster længere...

Jeg har samme problem med min Bosch Supersilence, 3 år gammel opvaskemaskine viser E:24, hvad vil det sige at det er spænding på aquastoppet? Hvor sidder det.
Hvor sidder magnetventilen?

Magnetventilen sidder lige under vandhanen hvor den er tilsluttet. Der sidder en boks med magnetventil inden i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu viser min Bosch opvaskemaskine Supersilence E:25, er der nogle som har haft samme problem?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis