Hej igen.
Det ender nok med at du får et 0-energihus, der er også kun at anbefale, fordi varmeudgiften idag er en hel prioritet.
Der er kun en' hage ved lavengihuse og det er at værdibeskatningen er efter det bebyggede bruttoareal.
Hvis du kigger på denne side og går ind i diverse, der kan du finde og bestille små hæfter som viser alt om efterisolering.
http://www.projekteringsnettet.dk/RW_Diverse.asp#Isoleringen som jeg vil anbefale hedder "terrænbatts".
En irriterende men effektiv lille en tingest som en myrer, er mæsten umuligt at holde ude af huset, selv det mindste lille hul/sprække kan den vandre igennem, men mosegrise kan man godt holde på afstand, her kan jeg anbefale at spænde et finmasket stålnet på fundament i bunden og føre det op langs ydersiden af isoleringen.
Udenfor isoleringen skal der etableres et dræn, som skal udføres på samme vis som på udvendig side af en kælderydervæg.
Detaljer heraf kan bedst vises på tegninger.
Montering af eternitplader som sokkel:
Det ville være bedst hvis de kunne skrues på nogle galvaniserede stål-uprofiler, måske med en lille klat beton i bunden, hvis man vælger betonen som afstivning i bunden, skal den ned i frostfri dybde 0,9 m.
Stenene som jeg nævnte til sokkelen, kan fåes i mange flotte naturfarver, hvad de hedder kan jeg ikke huske, men mon ikke man kan finde det under granitsmuld/skærver 3-5 mm. Jeg har set det påsat en sokkel, det så rigtig godt ud.
------------------
Poul Erik